Asıl günah sevmemek olacaktır, sen bir melek değil misin? O kadın seni diğer erkeklerle bir tutarak sana hakaret ediyor, ahlâkın kuralları senin için geçerli değil, Tanrı seni her şeyin üzerine yerleştirdi. Seni sevmek ona yaklaşmak değil mi; zavallı bir kadına, kutsal şeylere duyduğu ilgiden dolayı kızılabilir mi? Engin ve ışıltılı yüreğin gökyüzüne o kadar benziyor ki, onda yanmak için bir şenlik ateşine yaklaşan sinekler gibi yanılıyorum! Onlar bu hatalarından dolayı cezalandırılacak mı? Zaten bu bir hataysa, aynı zamanda ışığa duyulan olağanüstü bir hayranlık da değil midir? Sevilen varlığın boynuna atılmaya ölmek denilebilirse, aşırı dindarlıktan ölünmüyor mu? Seni sevmek gibi bir zaafım var