"Gönül, gönül" diyoruz ya, gönülün ağızlarda sadece adı var... Gözü bakıp gönlü uyuyanlar doldurdu cihanı... Halbuki o gönül, benim denizim, benim gemim, benim sahilim... Gönül mârifet nûru ile gıdalanmadan yüceliklere kanat açamayacaktır... Āh gönül, ah!...