Vecihi Kırkaltılıkgillerden

Vecihi Kırkaltılıkgillerden
Yâ Hâfız Yâ Kebikeç
Radyo•Tv•Sinema
10 kütüphaneci puanı
478 okur puanı
Temmuz 2020 tarihinde katıldı
"Nuruosmaniye Camii avlusunda Kör bir kadın Kuşlara yem satıyor Ağlıyordu Sonradan hatırıma geldi Kör bir kadın Nasıl ağlar diye" Edip Cansever İstanbul Öyküleri syf 203
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Köleler! Ayakları ve boyunları zincirli, sahibinden kaçmış binlerce köle... Medeniyet isimli vicdansız bir simsar onları ele geçirmiş zincirlerinden çekeleyip sürüklüyor. Geç kalanlar can yakıcı kırbaç darbeleri altında inliyorlar. Neyse boş ver, sevmedim burayı. Başka yere gidelim biz."
Bilge Kültür Sanat,
Edebiyat
Açık Mektup
Kıymetli dostum @merdumhar’a Pek muhterem Orhun Kardeşim, Şu sıralar görklü şehir İstanbul hasreti düştü sîneme… hikayeci Abdullah Harmancı’nın bir hikayesinde İstanbulu överken “İstanbul cıgaramın ilk nefesidir.” diyor. Ancak ben tütünü bıraktım. A Ahmet Hamdi Tanpınar Beş Şehir eserinde İstanbul bahsini anlatırken yaşlı bir kadından bahseder. Kadın gurbete gitmiş bir istanbulludur. Hastalanıp hummaya tutulduğu zaman İstanbul’un sularını sayıp şifa bulurmuş: Çırçır, Karakulak, Şifa Suyu, Hünkar suyu, Taşdelen, Sırmakeş… ben de şimdilik bunları sayarak şifa bulmaya çalışıyorum. Yüce Rabbim nasip ederse 2 hafta sonra, merhum ve mağfur şair Nedim’in tüm acem mülkünü feda ettiği İstanbul’a, merhum ve mağfur yazar, düşünür, söyler ve gezer modern evliya çelebimiz Haluk Dursun hocamızın eserinde yazdığı gibi “Ayrıldığınızda sizi da’üssıla hasretiyle için için yakan, gözünüzde burcu burcu tüten, uğruna ölünen sevgili, Dersaâdet’e kavuşacağım. İnşallah oraya geldiğimde seni bulabilirim. Şair Orhan Veli Kanık İstanbul hakkında şiirinde der ki “Bu şehirde yağmur altında dolaşılır” belki Rabbim nasip eder dostumla yağmur altında dolaşırız ya da urumeli hisarına oturup bir türkü tutturuz belli mi olur. Bütün bu saydıklarım nasip olmazsa en azından bir kahve içeriz. Ali b. Ömer eş-Şâzili Hz. mübarek gıda kahveden bahseder ve der ki: "Kahve, zemzem gibi, hangi niyetle içilirse ona yarar." biz dostluk niyetiyle içeriz muhakkak… Selam ve muhabbetle…
Mektup
Kim nefsi ile bir rütbeye ulaşırsa, orada tutunamaz. Ama kim bir rütbeye nefsiyle beraber ulaştırılırsa, orada sâbit kalır!. Ahmed b. Yahya (ks.)
Çelik yayınevi
Alıntı
Alçakgönüllü davranmanın şerefi olmasaydı yeryüzünde böbürlenmek fakirin hakkı olurdu!… Ahmed b. Yahya (ks.)
Çelik yayınevi
Alıntı