" İçimde bir çocuk, yalın ayak koşuyor yaşlılığa doğru, binlerce kez yenilmiş umut ölülerini çiğneyerek. Sahi yaşlılık, derin bir iç çekiş, yanılmış bir çocukluk olmasın Ömür hanım? "
"Sürekli bir anlam ararsan, gerçekleşmekte olan her şeyi iskalayacaksın." der Tarkovski.
"Çok fazla derin düşünen bir insan, hayatın neşesini kaçırır." diye ekler Goethe.
Kaç kişiyi öldürdüm düşlerimde?
Kaç kilo çekerdi yalnızlık?
Kaç kere ezildim altında,
Yaz yağmurlarının...
Belki de palyaçolar ağlardı pazartesi sabahları,
Her sirk geldiğinde ağlamaklı olurduk
Hep ağlamaklı olurduk gülünecek halimize...
Kim sevmezdi çiçekleri filan
Ben sevmezdim dedim, yalan dedi.
Bunu palyaço söyledi,
Palyaço söyledi ben yazdım
Yazdım, yazmasam ağlayacaktım...
Herkes ağlarmış biraz, ben de ağladım
Sırf bu yüzden mi ağladım,
Alçaklık gibi bir şey oldu bu biraz.
Biraz birazdım her şeyden.
Dün biraz sinirlenmiştim mesela
Yarın bir kadını seveceğim biraz
Biraz biraz kör oldum bügünlerde...
Turgut Uyar