Kader Yıldız

Kader Yıldız
@Velleity
Kendi mezar taşını yazan bir yerkürede, terbiyeli cesetler gibi davranacak kadar ağırbaşlı olalım. (CİORAN)
Kaçak yaşama yergisi/ Turgut Uyar
günlerden o gün alıp başımı evin yolunu şaşıracağım taze ekmeğim eski kanlarım benim ellerim şaşıracak ya da tek başına acıkacaksın sen tek başına gözlerin hiç umurumda değil ya şundan şundan şundan korkuyorum kim uydurdu bu haziranı bu temmuzları bu yaşamaları gizli kapaklı bu yulafları oğlakları bardakları bu bütün puştlukları bu şarkıları hiç umurumda değil yoksa yalnızlıklar, bozuk paralar, uzun boylu ayışıkları, gelip gelip giden sarhoşluklar, sabahleyin yalnız yatakta az az üşümek, hani insanın kendi kendini bulamadığı, hatırlayamadığı saatler olur ya, işte onlar. bir keresinde böyle saatlerin birinde bir şarkı duymuştum da işimi gücümü koyup sokak sokak bir kadın aramaya çıkmıştım. sonra bulamamıştım. bir iğrenmiştim nedense, gidip bir köşede kusmuştum. akşamları eve hep arka sokaklardan dönüyorum pencerelere bakmıyorum dükkanların mostralarına bakmıyorum kadınların eteklerine bakmıyorum hiç sağıma soluma bir baksam biliyorum sapıtmak işten değil bir baksam ertesi gün kimbilir nerelerde olurum uzak şarkıları dinliyorum sıkı sıkı aşık oluyorum iyi niyetle merhaba ağaçlar evler bildik bulutlar öğrenciler memur kişiler bana benzeyenler ben kaçmaya çabalıyorum hoşnut muyum siz kaçtığınız yerde hoşnut musunuz konuşup gülüşüyoruz umumhaneye nasıl gittiklerimizi anlatıyoruz hiç yanıma yöreme bakmıyorum
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
William Shakespeare
kaybettiğin yerde bekleme, güçsüzler öyle yapar. sana kapanan kapıyı bir daha çalma, kapanan kapıyı acizler çalar. unutma ki bu aşağılık dünyadasın: kötülüğü baş tacı edip, iyiliği çılgınlık sayan dünyada. şunu iyi bil ki, işine geldiğinde, şeytan da Kutsal Kitap’tan örnekler verebilir ve Cehennem boş, şeytanların hepsi burada... her düşünceni dile getirme, sana yakışmayan hiçbir düşünceyi hayata geçirme. samimi ol fakat asla basit davranma. huzur ancak gökyüzünde vardır... biz ise yeryüzündeyiz. utan, ey çağ! soylu insan yetiştirmez oldun... arama boşuna, bulunmak istemeyeni. insanlar göründükleri gibi olmalıdır. eğer değillerse hiç görünmesinler daha iyi. kader mi aşkı kovalar, yoksa aşk mı kaderi, kimseler çözemedi bu bilmeceyi.. hoşça kal! değerin çok yüksek, tutamam seni. sen ancak görenleri seversin,
"Aynı tanrıya inandığımızı düşünmüyorum, dedim. Bunca yanlış bunca rezalete rağmen yarattığı putlara tapan bir top sürüden ibaret bu insanlarla tek ortak yanımın inancım olduğunu düşünürdüm. Ancak artık tanrılarımızın bile aynı olmadığı kanaatindeyim. Siz mutlak bir güç ve güzel bir dostu görmüş gibi yaşadığımız o sevince güler gibi inancımızın toplandığı o varlığa inanmıyorsunuz. Yaptığınız ahlaksızlığa, yanlışlara, kabul edemediğiniz gerçeklere kılıf uydurup, doğru orantıyla o kılıfa soktuğunuz kendinize inanıyorsunuz. Siz o yanlışlarla bezenmiş kendinize tapıyorsunuz. Bizim tanrımız aynı değil , iyi ki değil. Çünkü o yarattığınız beni bile kabul etmiyorken size tapmayı seçeneklerimde bulmayı istemek ahmaklığımın adı olurdu."
Ağrı'da Köy Okulu İçin Kitap Yardımı
Efenim iyi akşamlar herkese :) Ali Şeriati'nin de dediği gibi 'Sizi rahatsız etmeye geldim' diyerek, tatlı bir rahatsızlık vererek başlayalım. Ağrı'nın Hamur ilçesine bağlı bir köy okuluna kütüphane kurmak gibi güzel bir amaca sahip birkaç dostum var ve sesimizi duyurmanın en güzel yeri burası olur diye düşündüm. İlkokul düzeyinde olacak, okurken zorlanmayacakları, kıyıda köşede boş duran bir kitabın bile faydalı olabileceği, kitabı kapatırken minnet duyacakları birkaç insanın olabilmesi ümidimiz.. Ulaşabileceğiniz instagram adresi: instagram.com/kelebeketkisi0465 mail adresi: pakizer.bilen@gmail.com Bu arada dipnot eklemek isterim: 1. Sınıf öğrencileri bile yurtta kalıyor. Ve durum açısından çok iyi sayılmazlar. Kitap dışında bir şeyler de yapabilirsek nelere vesile oluruz tahmin bile edemezsiniz.. Sevgileer 1K Ailesi 🙋‍♀️
Etkinlik