Herkese selamlar, mart ayı düzenlenen Aziz Nesin okuma etkinliği dolayısıyla sevgili yazarımızın çocuk kitaplarından birini okumakla başlamak istedim. Çocuk kitabı diye sınıflandırıldığına bakmayın, her cümlesini dinlemeye, okumaya, can atmamız gerektiği kanısındayım.
Başlamadan aldığım en güzel hediyelerden biri olan ve ilk kasedim olan Sevgili Nesin'in seslendirdiği şiirini çocuk kitabını okumamın şerefine kaydın bir kısmını sizlerle paylaşmak için buraya bırakıyorum. Rağbet görürse diğer incelemelerde devamı gelir arkadaaaşlar :))
dosya.co/y7nubhmdg4fi/VI...
Nesin okurken hissettiğim trajikomik bir duygu her defasında. İnsanları, durumları, konumları öyle güzel değerlendirip betimliyor ki söylediği her taşlamadan birçok anlam çıkarabiliyoruz.
Bu kitapta da çocuklarıma armağan dediği 16 öykü-masal karışımı yazılarını okuyoruz.
Kimseye kulak vermeyen özgürlük hayalinde sinek, yıkılacağını bilerek yaptıkları kumdan kaleye gülen çocuklar ve asık suratlı yetişkinler, tahtına göz koyan padişah, öküzlerin seçime geldiği hükümet, fukara dostu kardan adam, kendi penceresinden hayatı değerlendiren -memnuniyetsiz- taşıtlar, dedelerin içindeki çocuğu açığa çıkarıp beraberinde uçurdukları uçurtmalar, akıllı çocuklar, ölüme sebebiyet veren akılsız uşaklar, vaktinden önce yaptığı işi marifet sayan ağaçlar, çocukları yine haklı çıkaran durumlarla güneşe duyulan özlem, hayal gücünü yitirmeyen insanların çocuklarına anlattığı gerçekler, rekabet yoluyla dua eden hocalar, deliler arasında seçim yapan, fosilin kaderini belirleyen bir adam.
Masal diye haklı yergiler okuyoruz kitap boyunca.
Lütfen Aziz Nesin okuyun, okutturun. Yaşım ilerledikçe ne kadar geç kaldığımı gördüğüm yazarlardan biri benim için. Çünkü kendi başına Türk edebiyatının tamamına
youtu.be/AKjS4bnVM2c
İyi ki bu kanalı kurmuşum ve kitaplara gönül vermiş onbinlerce okur arkadaşım için içerik üretebiliyorum. Siz olmasaydınız bu videoda bahsettiğim yardımların ve güzel görüntülerin de hiçbiri olmazdı. Hepinize çok teşekkür ederim. :) Umarım daha nice güzel videoda nice çocuk gülüşleriyle birlikte olmaya devam edebiliriz!
Edebiyat, felsefe, sanat temalı içeriklerimi kaçırmamak ve çocuklara kitap hediye etmeye devam edebilmem için kanala abone olabilirsin : bit.ly/alintilarlayasi...
Eğer sen de çocuklara kitap hediye etmek istersen bana buradan ulaşabilirsin: alintilarlayasiyorum@gmail.com
Değerli dostlar ilk buluşma etkinliğimize başlıyoruz. Bundan sonraki buluşmalar için fikir alışverişi ve düşüncelerimizi paylaşacağımız, Bol sohbetli bir etkinlik olması ve sonrakilere güzel örnek teşkil etmesi ümidi ile....
Gelmek isteyen arkadaşlar mesaj atarak bize ulaşabilirler. İsimler burada açılacak olan listeye eklenecektir. (gelen arkadaşlar yanlarında en çok sevdikleri kitapları ile beraber gelebilirler. Fırsat olursa ufak bir okuma da yapılabilir.)
Tarih: 15/09/2019 (Pazar)
Saat: 14:00
Mekan: Ahmet Çelik Sanat Galerisi ve Cafe
Katılacaklar:
@kendo
@meltem_zaric
@golgelerpesimizde
@mavi_72
Ruken Oğuz