Sanırım Orhan Pamuk romanlarının en büyük özelliğidir tarihten yararlanmak. Bu eserinde de küçük bir modern Şehname yaratmaya çalışmış gibi. Genel olarak bakıldığında bu kitabı onun en çok okunan hatta bazılarına göre Nobel’i aldığı eseridir. Bence diğer eserlerine göre dili gayet sade ve akıcı bir anlatımı var; bunun yanında diğer eserlerinde olduğu gibi postmodern teknikler çok fazla yok o yüzden kolay okunuyor. Merak unsuru da hep taze tutulmaya çalışılmış. Çok büyük şeyler beklememekle birlikte okumaya değer bir eser olduğunu düşünüyorum.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"İnsanların büyük çoğunluğu yüzmeyi öğrenmeden yüzmek istemez." Ne anlamlı bir söz, değil mi? Yüzmek istememeleri doğal, çünkü karada yaşamak için yaratılmışlar, suda değil. Ve düşünmek istememeleri de doğal, çünkü yaşamak için yaratılmışlar, düşünmek için değil! Evet kim düşünürse, kim düşünceyi kendisi için temel uğraş yaparsa, bunda ileri noktaya ulaşabilir; ne var ki, karayla suyu değiş tokuş etmiştir böyle biri ve bir gün gelir suda boğulur.”