Kendini kurtar diyorum dedi bir veli okul koridorunda… Kulağımda uzunca çınlayıp durdu… Bu topraklarda okumak kurtulmanın yolu o kadar söyleniyor ki bu söz eğitimin mottosu gibi… Kendini neyden kurtaracak peki? Kurtarılmayı bekleyen hayatlar mı yaşadığımız?… Kendini kurtar ve biz feda olmaya razıyız …
“Sanki mahkemenin amacı adaletmiş gibi,” dedi Nehlüdov.
“Başka nedir peki?”
“Sınıfsal çıkarların korunması. Bence mahkeme, bizim de içinde bulunduğumuz sınıf açısından kazançlı olan mevcut düzenin sürdürülmesi için bir yönetim aracıdır sadece.”
Diriliş
Lev Nikolayeviç Tolstoy
Türk toplumunun özellikle okuması ve üzerinde düşünmesi gereken eğlenceli ve yol gösterici, düşündürücü , akıcı bir eser… Kendimize bir aynadan bakmak gibi… Bize ait eksiler ve artılar …