…şu an hangimize sorulsa "Sabır nedir?" diye, hemen "sakin olma, dayanma, tahammül etme, kadere rıza gösterme, kabullenme" gibi pasif eylemleri sıralarız. Fakat işte ruhaniyeti yüce bir şahsa sormuşlar "Sabır nedir?" cevabı şu olmuş: "İsyan etmektir." Şaşıranlara şu karşılığı vermiş: "Sabır, Allah dışındaki varlıkların seni ele geçirme arzularına isyan etmen ve asla buna müsaade etmemendir!" Bu cevapta edilgen değil de çok aktif bir sabır tanımı yok mu? Bu tanımda tahammül, kabullenme, boyun eğme değil, resmen bir savaş hali var.