Kör bir insan için gökkuşağının renkleri, sağır bir insan için kuş sesleri nasıl boşunaysa, bütün bir yürekle algılanamayan zaman da öyle boşa gider, kaybolur. Ama ne yazık ki, düzgün çarpmasını bildiği halde, kör ve sağır olan nice yürekler vardır.
"sevinci taşımak,acıyı taşımaktan daha zor..."
"yahut da bizim millet acıya alışmış Biz hepimiz bahtsızlığa o kadar alışmışız ki sevinç anormal geliyor .bilmez misiniz ,bizde yüksek sesle gülmek ayıpların başında sayılır.hele çocuklar için...sonra hocalar bize cennetin sevinçleri yerine durmadan cehennemin işkencelerini belki de bu sebeple anlatırlar ..."