Vural Öztürk

NE YAZIK Kİ
Ne yazık onlara ki çıkarlarına dokunulmadıkça doğru yola gitmezler ve Allah'ın kendilerine sunacağı nimetleri bilmezler. Ne yazık onlara ki kalpleri temiz olmadığı için herkesi kötü sanırlar ve günahsıza ve günahkara bir fark gözetmeden kötülük ederler. Ne yazık onlara ki duygulu çekingenliği korkaklık,samimiyeti yaltaklanma ve yardımı bir baskı sayarlar. Ne yazık onlara ki kendilerine açılan saf bir kalbi zaaflarından istifade edilecek,istismar edilecek bir akılsız sayarlar. Onların,geleceği yaratan insanlar arasında yeri yoktur. Unutulacaktırlar.
Sayfa 221·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bu tatsızlığı manzum anlatmak çok zor.Ben yazarken sıkılıyorum; okuyan da yazılıştaki tatsızlığa sıkılır herhalde. Ey canını sevdiğimin lisanı Bazen deli edersin insanı
Sayfa 218·Kitabı okudu
Gece Nöbetçisi
Geceye vardım yalınayak Bir gece örtündü üzerime, Rüzgar vurunca üşüdü ellerim Yorgan altına bitişik kaçıverdi Şavkı vurunca perdeden Ayı görünce gözlerim kamaştı Yoruldum bir ağırlık çöktü sanki Havada yorgunluk havada karanlık Yıldız gördüm ve de yıldızlar Havai fişekler patlıyor göklerde Sanki mahşerde sorguya alındılar Bir gördüğümü tekrar göremem Bu gece sanki benim için toplandılar.
Mısra 263:Hayattan yok çıkarım
Selim'in içgüdüleri iyi gelişmemişti.Çıkarını pek bilmezdi.Oysa...çıkarlarını düşünmeyenler unutulacaktır.Her olayda bir kenara çekilenler gerçekten de bir kenarda kalacaklardır.Yaptıkları işlerin gizli kalmasını isteyenler,bunda başarıya ulaşacaklardır.Kimse,onların varlığıyla tedirgin olmayacaktır... ...Hayattan çıkarı olmayanların hayatı,çıkmaza sürüklenecektir.... ...Sıkıntılarını kimseyle paylaşmasını bilmedikleri için,yanlız başlarına ıstırap çekeceklerdir.Duygu alışverişinden nasipleri olmayacaktır... ...Bütün tarih,bütün iktisat,bütün sosyoloji,bütün psikoloji,kısaca bütün lojiler,hayatın çıkarcılığa dayandığını göstermek için yırtınacaklardır,yırtınmalıdırlar. ...
Sayfa 201·Kitabı okudu
Mısra 193 ve sonrası: Allahım...
Allahım,onu neden yanlız bıraktın? Neden,yanlızlığının verdiği çaresizlikle can sıkıcı ilişkiler kurmasına izin verdin? Neden,geçirdiği her dakikanın hesabını sordun,içini ezdin?Neden,korkuyu göğsünden çekip almadın?Neden,suçluluk duygusunu üzerinden atmasına yardım etmedin? .... ...Neden,günahlarını yükünü taşıyacak gücü ona da vermedin vermedin? Selim de ,kendi çapında,birkaç kişiyi kandırabilirdi senin yolunda.Meyveleri gösterdin de ağaca çıkarma becerikliliğini esirgedin...
Sayfa 199·Kitabı okudu