Bir insan niye uzaklara dalar,biliyor musun? diye sordu Emin."Bilmiyorum Emin,niye?" dedim. "Çünkü umutları uzaktadır,hayalleri uzaktadır,sevdiği uzaktadır...Göz onu arar bremın.Gözün görevi bulmaktır,bulana kadar arar."
Boğazıma düğümlendi bir şiir
Arkasında sözcükler bir biir
Dilim döndükçe içinde
Kanar acır ve iyileşir
Tekrar ve tekrar
Kurtulsam şu gözlerinin hapisinden
Taşmayı bekleyen ve fokurdayan
Bir çağlayan gibi taşar boğazdan
Dökülür ağzımdan
Belki bir nehre karışır
Belki bir nehri taşırır
Yanlızların en büyük sorunu
Tek başına özgürlük ne işe yarayacak
Bir türlü çözemedikleri bu
Ölü bir gezegenin
Soguk tenhalığına
Benzemesin diye
Özgürlük mutlaka paylaşılacak
Suç ortağı bir sevgiyle
Kaçırmamalıyım
Buna lüksüm yok
Bir bebeğin gülümesemesini
Bir ağacın çicek açmasını
Bir kuşun kanatlanmasını
Ve bir tüyünün havada süzülüşünü
Kaçırmamalıyım
Unutmamalıyım
Bana yapılan iyilikleri
Görmezden gelinen kusurlarımı
Ve katlanılan taşkınlıklarımı
Hatırlamalıyım
Gözümün önünden geçen her insanın
İsmini ve soyismini
Aşık olduğum kızların ellerini
Gülmelerini ve ifadesiz yüzünü
Kelimeler dilin arkasında gizlendiğnde
Ve yazmalıyım
Kimse görmesede bilmesede umursamasada
Gönlümün gizlediklerini
Gözümün şahitlik ettiklerini
Kalbimdeki dikenleri ve gülleri