Zamanın ve mekanın ötesinde,
Bir yaşına daha giriyorsun tarih bize bir şey öğrettiyse oda her gelen yılın geçen yılı aratmasıydı, ama daima içimizde umut var besleyip büyüttüğümüz, umudunu asla kaybetme, dosta düşmana karşı. Her zaman güzel şeyleri gör, güzel şeyleri sonradan anlamak kadar ahmakça bir şey olmadığını bil, unutmaki zamanın iki boyutu vardır uzunluk güneşin hareketine genişlik tutkulara. Aramızdaki sevgi bağının gücünü unutma, zamanın ve mekanın ötesinde olduğunu unutma dostluklar hemen biter hiç yaşanmamış gibi ama aramızdaki kardeşlik bağı zamanın ve mekanın ötesinde hiç bitmeyecek. Bizi hiç bir zaman kancık zelzelelerin çökertmesine izin vermeyeceğimizi asla unutma. Bu dünyada insan ailesini seçemiyor ama seçme şansım olsaydı sizleri seçerdim, kendi iç hesaplaşmamda istisnasız her zaman şunu dedim iyiki kardeşimsiniz… doğum günün kutlu olsun iyiki doğmuşsun iyiki kardeşimsin, güzel günler pek yakın bunu başaracağız…
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Freud der ki; “İnsan, karşılaştığı kişilerin kalıntısıdır.” Hayatın akışı içinde bir yerlerde bir şekilde, hayatımıza girip çıkan herkesin bir izi kalır hayatımızda. Bu, bazen iyi bazen kötü bir izdir ama kalıcıdır. Kişilik, bu izlerin içinden kendimizi nasıl inşa ettiğimizdir.
Öncelikle kitabı beğendimi ifade etmek istiyorum. Kitaptaki bütün öykülerde sabretmek ve iyilikten bahsediyor. Sabretmekte güzel iyilikte güzel ama bunlar her zaman adaleti sağlamıyor. Haklı olduğun yerde sabretmenin bir manası yok bana göre, aksine haksızlık ve zulüm karşında susmak bir problemdir. Zaman zaman sinirimi bozsada okumaya değer bir kitap. Son olarak şunu eklemek istiyorum. “Edep dinden önce gelir. Edebi olmayanın dinide olmaz.”