"beyim diyor, bizim yolumuz, köprümüz, çeşmemiz yok; kitapları ne yapacağız? anlatıyorum ona: eğer kitaplarınız olursa, yolunuz, çeşmeniz, köprünüz de olur."
“Kitap sergisi diye bir sevgi vardır sanırım. Ana sevgisi, kardeşi sevgisi, yâr sevgisi gibi bir sevgi. Bu sevgi insanın içinde doğuştan mıdır? Yoksa sonradan mı uyanır? Bunu bilmiyorum. Daha doğrusu, ben şöyle inanıyorum; kitap sevgisi de bütün öbür sevgiler gibi doğuştan vardır, ama uyuyordur. Onun zamanı gelince uyandırılması gerekir.”