Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“Yoksulluk elini kolunu bağlıyordu. Ailesinden aldığı cüzi para az geliyordu, onu yokluğun eşiğinde ayakta tutabiliyor, sürdürdüğü sakin ve sıradan yaşama ancak yetiyordu,gençliğin anlamı olan savurganca bir aşırılığı asla karşılayamazdı.”
Herşeyden önce şunu söylemem gerekirki bazı incelediğim yorumlar oldu ve dava romanı okurlarının eleştirel, sıkıcı ve beklediğimin altında gibi yorumları açıkçası üzücü buldum. Zihinlerini ve düşünce vizyon yapılarını zorlamadıklarına sıradan bir canı sıkılan kitap okuyucusu olduklarını düşünüyorum o yüzden onlara önerim fantastik kitaplara yönelmeleri olur enazından harry potterın sihirli deyneğiyle şapkanın içinden kurbağa çıkarmaları onları sıkmaz diye umuyorum Şimdi asıl inceleme ye gelmem gerekirse çoğu kişinin yaptığı gibi uzunca bir inceleme ve spoiler vermeyeceğim. Çünkü roman aslında bizim kendi iç muhakeme hakkını tanıyor ve ortada aslında bir dava olması gerekmiyor bizim kendi benliğimize, çevremize ve iş hayatımızda bir süreç(Dava) bu mevcut aslında yazarın kendi benliğini distopyasında üretmesi gibi de düşünülebillir romandan bir alıntı yaparak dahada açıklayıcı olmak gerekirse josef K karakteride aslında suçsuz olduğuna inansa bile bu süreçte kendini haklayamaz ve romanda geçen cümledeki
gibi ...en basit bir konuda dahi ufacık şüphe insanı kahreder.