Ebrus.

Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Bir Gün Tek Başına -Vedat Türkali
Puan vermedi·603 syf.·
2023 13. kitabı
Kitabı neden sevmediğimi anlatan bir inceleme olacak bu sanırım. Neresinden başlasaam.. Şöyle ki Bir Gün Tek Başına, siyasi bir roman. Kitap hakkında duyduklarım ve yazar hakkında bildiğim kadarıyla devrimcilerin, işçilerin mücadelesinin anlatıldığı bir kitap okumayı bekledim ve beklentim çok yüksekti. Ancak 600 sayfayı bitirdim ve elde tutulur sağlam bir şey görmekte çok zorlanıyorum. Ana karakterimiz Kenan çok mutsuz bir adam ve kitap bilinç akışı tekniğiyle yazıldığı için yaşadığı bunalımı çok iyi anlıyoruz okurken. Komünist partiyle olan geçmişinden dolayı bir süre tutuklanmış biri. Türkiye'ye olan inancını kaybetmiş bir adam. İçinde devrimcilik kırıntıları(!) kalmış olmalı ki biz onları okuyoruz. Ben Kenan'ı hiç sevmedim. Bu adam yasak ilişki yaşıyor, eşini aldatıyor, önüne gelene saydırmakta üstüne yok bu da yetmezmiş gibi hiçbir suçu olmayan eşini dövmekten bayıltıyor, bunları yaptığı yetmezmiş gibi onu sürekli saçmasapan hakaretlere ve küfürlere boğuyor. Aşık olduğu kadın ise Günsel, üniversitede okuyan aydın, okumuş ve cesur bir kız. Kitaptaki devrimci karakterimiz diyebiliriz. Ancak bu iki karakter toplumsal olayları hayatlarında ön plana koymuş oldukları için bu ahlaksız olayları umursamıyorlar. Onlara göre bu tarz şeyler 'küçük burjuva duyarlılığı'ndan başka hiçbir şey değil. Ama nedense kitap bu yasak aşk etrafında dönüyor, devrimcilik etrafında değil. Elbette dönemin siyasi gelişmeleri de okuyoruz ama kitap bunu odağı haline getirmemiş. Kitapta yazarın haklı olduğu ve benim bakış açımla da örtüşen pek çok şey var ancak bu olayları daha düzgün karakterlerle okumak, dönemi yaşamak ve devrimci karakterlere saygı duyup benimsemek isterdim onları. Bunun yerine sadece iğrendim. Hayatta hiçbir zaman toplumsal sorunlara duyarsız kalmamamız gerektiğini düşünsem
Bir Gün Tek BaşınaVedat Türkali · Epsilon Yayınevi · 19976,5bin okunma
Semih isimli okura yanıt verildi
Ebrus.
Teşekkürler:)
Sevdiğim kardeşler, beni yanınıza çağırmayın. Bırakın yalnız kalayım, daha da yalnız. Sadece insanlardan değil sizden de kaçarsam şaşırmayın, ey sevdiğim kardeşler. Her gün daha uzak yalnızlıkları arıyorum...
Sayfa 130
MüYe isimli okura yanıt verildi
Ebrus.
Yazdıkları da öyle🤪