Ülkelerin güçlü veya zayıf,halkların gelişmiş veya geri kalmış olmasının altında yatan tek neden yöneticinin adil veya yetersiz olması değildir.Yönetici nasıl biri olursa olsun-iyi veya kötü,kahraman veya zalim-her zaman kendi halkının canından bir candır,onun bir parçası,ruhunun yansımasıdır.Halk nasılsa,onu yönetenler de öyledir.Bu yüzden her halkın hakkettiği iktidarlara ve yöneticilere sahip olduğu eskiden beri söylenegelmektedir