Adımı unutup
Bir kaya gibi sert ve görkemli kalmayı bileyim Elbette umutsuzluğa düşerim bazan
Elbette umutluyum her zaman
Neden yazılır bir şiir
Neden okunur bunca yazı
Çünkü nasıl alışahilir başkaca İnsanın karmaşıklığı.
O kadar bekledim ki, geliyorum
Ölümümü bekledim, geliyorum
"Bir ölüyü ve ölünün bütün inceliklerini" Bekledim geliyorum.
Ben Ruhi Bey, mutlu olan Ruhi Bey
Ölümü gömdüm, geliyorum
Bir sonbahar günüydü, geliyorum
Güneşler buz gibiydi, geliyorum
Ve bütün kötülükler
Ölümün arınaları gibiydi
Size anlatırım, geliyorum.
Hepsini, hepsini gömdüm, geliyorum
Havuzun kırık taşlarını -siz bilmezsiniz-Limonluğu ve kırmızı konağı -siz bilmezsiniz
Aynalarda kendini seven Ruhi Beyi -siz bilmezsiniz
Ve bildiğiniz Ruhi Beyi -ya da pek bilmediğiniz Gömdüm ben, geliyorum.
İmparatorlukların altın danasını sarsıyor devrimler,
çoban değiştiriyor insan sürüleri,
ama gönüllerin taç giymemiş sultanı senin kılını bile kıpırdatmıyor hiç bir ayaklanma.