Zavallı Şeytan

Zavallı Şeytan
@YolunYolcusu
Yüksek Lisans
doğru ve yanlış tüm kavramların ötesinde..
İstanbul
4 okur puanı
Ekim 2017 tarihinde katıldı
10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2017 2. kitabı
Kutudaki Son Kibrit Çöpü bitti. 422 sayfa nasıl bitti anlamadım. O kadar alıştım ki , Emrah'ı okumaya , beklediğim bir son değildi. ''Sonun Başlangıcı'' Merak insanı sitemkar bir ruh haline sokuyor. Kitabın çıkışı daha bir ay olmadan , ikinci kitabı bekler hale geldim şimdiden. Bunun içinde baskı yapıyorum Emrah'a .. Farklı anlatımı, farklı kalemi ile mükemmel bir kitaptı benim için. Ablam elindeki kitabı bırakıp, Kutudaki Son Kibrit Çöpüne başladı ve bırakamadı. Nasıl anlattıysam artık. Emrah ile konuştuğumda , wattpaddekinden sert bir kitap olacak demişti. Gayet sert bir kitap, içindeki argo sözler Emrah'ı yansıtıyor. Bir çok yerinde de yer yer erotizm rüzgarları esiyor ve anlatımıyla her zaman olduğu gibi farkını koymuş. Aldığıma ve okuduğuma pişman olmadığım bu eser , wattpad kitapları içinde bir milattır. Efsaneler Ölmez !
Kutudaki Son Kibrit ÇöpüŞehrin Delikanlısı · Dokuz Yayınları · 2016121 okunma
Reklam

Zavallı Şeytan

, bir kitap okudu
10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2017 2. kitabı
Şehrin Delikanlısı
7.4/10 · 121 okunma
10/10
·268 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
"isteyip istemediğimi doğru dürüst bilmediğimi fakat neticesi aleyhime çıkarsa istemediğimi iddia ettiğim bu nevi söz ve fiilerin daimi bir mesulünü bulmuştum: buna içimdeki şeytan diyordum, müdafaasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa, tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve ihtimama layık görüyordum. halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması... içimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... içimizdeki şeytan yok... içimizdeki aciz var... tembellik var... iradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç birşey: hakiklatleri görmekten kaçmak itiyadı var..." bu romanı okuduktan sonra türk edebiyat tarihinden hızla gelip geçen sabahattin ali gibi bir yazarın, yaşadığı dönem içerisinde anlaşılamayan kadrinin kurbanı olmasına nasıl müsaade edildiğini anlayamamanın derin hüznünü bu yaşımda daha yeni hissediyor olmam beni utandırmaktadır. içinde yaşadığımız toplumun yitirilmiş değerlerine bu kadar yabancılaştığını görmek çok acı. -- spoiler --- sabahattin ali'nin kurk mantolu madonna adli romanindan sonra okudugum ikinci kitabi. o kitaptan sonra heralde yazarin tuttugu bakkal defterini bile alip okurum dusuncesi kafamdan hala silinmedi. ama tabi kurk mantolu madonna kadar aklimda unutulmaz, guzel tadlar birakmadi. nedenine gelince sanirim, anlatimdan, olaydan, usluptan degil. zira bunlari yaziya doken ya da olusturan ayri kisiler degil, yine sabahattin ali'nin kendisi. bence sorun kisilerden kaynaklaniyor. kurk mantolu madonna'da kendimi yerine koymak istedigim insan "raif bey", ya da bu dunyaya disi olarak gelsem yerinde olmak isteyecegim kisi "maria puder" yok. yani asmis insanlarin kitabi degil bu.
Edebiyat
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma

Zavallı Şeytan

, bir kitap okudu
10/10
·268 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
Sabahattin Ali
8.2/10 · 209,1bin okunma

Zavallı Şeytan

, 1000Kitap'a katıldı.