Kitabı okurken bolca düşünmek için vaktiniz oluyor. Düşüncenin gücününü fazlasıyla kavramaya yardımcı olduğunu düşünüyorum aynı zamanda kitap bunları kafamıza sokmamış, yalnızca dışarı çıkabilmelerini sağlamış gibiydi çoğu yerinde:) kişinin kendi benliğini bulması, özgürlüğün ne olduğu, ve hayattan ne istediğimizi çok iyi bir şekilde sorgulatıyor. Aslında sevdiğimiz ya da sevmediğimiz şeylerin altında yatan düşüncelerin çok derin olduğunu bunları sorgulamamamız gerektiğini güzel bir şekilde öğretiyor. Her insanın anlaşılması ve anlaşılmak istemesi de çok net bir biçimde insanın içine işliyor. Kitabın iki ana karekteri gerçekte hiç karşılaşmamış olmasına rağmen aynı dönemde yaşamış olmaları bile insana heyecan veriyor. Aynı zamanda karakterlerin gerçek karakterler olmaları ve karakterlerinin üstüne ciddi şekilde çalışarak oluşturulması romanı çok etkileyici kıldığını düşünüyorum. Bu kitabın yeri bende hep ayrı olacak.