Kısacası bir asker kaçağının hikayesi ancak bu kadar basite indirgemek istemiyorum çünkü çok farklı yerlerden olaylara bakmamızı sağlıyor bu kitap. Savaşlardan toplumsal ve kişisel olarak nasıl etkilendiğimizi gözler önüne seriyor aynı zamanda kişinin kendi içindeki hislerini, isteklerini ve bunların çevresindekilerini nasıl etkilediğini bize sunuyor.
Anarşizmi çoğu anarşistten daha iyi anlatıyor,kapitalizmi de sosyalistlerden daha iyi yeriyor. Bir ütopyadan çok siyasal bir eser. Ne anarşizim kusursuz resmedilmiş ne de devletçi rejimler yerin dibine sokulmuş her şey denge içinde ve kusurlu tıpkı dünyadaki gibi.