Evren denen bu ele avuca sığmaz dünya benim için açık seçik değildir, varsayımsaldır, dolayısıyla yoruma bağlıdır. Evet, dünyada yaşıyoruz gerçi ama yaşadığımız bu yer, hiç kuşkunuz olmasın, yabancı bir ülkedir. Bu yüzden bizim için öylesine derin bir bilmecedir.
Yaşamımızın özü olan kökten yalnızlığın dibinden, zaman zaman öteki insan varlığına yaklaşarak onunla kaynaşmayı, yalnızlığımızdan sıyrılmayı deneriz, isteğimiz ona kendi yaşamımızı vermek, onunkini özümsemektir.