Kültürlü adam denilenler için üniversiteden sonra her zaman ve her yerde,kitaplar,tablolar,müzik,konferanslar,tiyatrolar,konserler,gazeteler,sanat,sergiler,evrensel yazarlar,toplantılar,kulüpler var.Ya halk yığınları için ne var? En uygun fırsatta iki-üç ya da en çok beş yıllık bir ilkokul.Burada genel olarak yeteneksiz yazarların kaleme aldığı ilginç olmayan,cansız ders kitapları okutulur. Çocuklarda okuma hırsı uyandırılıp geliştirilmez. Duyguları, düşünceleri yüceltilmez.Okuldan sonra ne olur? Milyonlarca halk kendi haline bırakılır. Edebiyat da, bilim de ,tiyatro da,konserler de onlar için değildir...