zelish

zelish
@ZelhaBeg
İAL '24

zelish

, bir kitap okudu
Puan vermedi·152 syf.·
Beğendi
·
2021 17. kitabı
George Orwell
8.6/10 · 296,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·184 syf.··
Beğendi
·
2021 15. kitabı
Ah Zeze, 2 sene önce okuduğımda ne kadar ağladım.. ben kimseden dayak yemedim, hayır yanlış oldu ben dayağı hep kendimden yedim..ve bu da çok acıtıyor. neyse bu sonuçta bir inceleme. sonra devamlarını da aldım, okudum. onlar da çok dokundu bana, genç Zeze, yetişkin Zeze.. ama hiçbiri benim minik Zezem kadar olmadı. Hatta bazı zamanlar, kitabı bitirdikten sonra bile, senden güç aldım Zeze. Senin hayalinle konuştum, dışarıdan bakan biri beni deli sanırdı. hoş, yanlış da sayılmaz. :) ama sen hiç büyümedin bende. hayalin hep şeker portakalıyla oynarkenki halindi. ya da Kraliçe Charlotte yi ( tam hatırlamıyorum yanlış yazmış olabilirim) selamlarken ki halin. Portuganın arabasının arkasında oyunlar yaparken ki halin. küçükken hep haylazlıklar yapmak istedim. sokaklarda koşturmak.. ama annem buna hiç izin vermedi. evde bile oynamak sınırlıydı. yani bir yandan çocukluğun bu yanlarını göremedim sanırım. hep eksik kaldı bir şeyler.. annem başka şeylere sinirlendiğinde acısını benden çıkarırdı. fiziksel değildi ama bağırmalarını hala unutamıyorum. işte bu yüzden kendimi dövdüm. annem bağırdıkça kendime hep şöyle dedim: ben kötü bir çocuğum ki annem bana bu kadar bağırıyor, en ufak bir şeyde sinirleniyor. büyüdüm ve aramız düzeldi. ama Zezenin de dediği gibi çocuk kalbi unutmuyor... Teşekkürler Jose Mauro <3
Şeker PortakalıJosé Mauro de Vasconcelos · Can Yayınları · 2022275,6bin okunma
Nerde kalmıştık?
Puan vermedi·352 syf.··
Beğendi
·
2021 13. kitabı
Bitirdiğimde inanamıyorum! 7. sınıfta Türkçe hocamın "duygusal kitaplar oku mesela İpek Ongun" demesi üzerine bir arkadaşımdan aldım ve ilkini okudum.Daha sonra çok hoşuma gitti ve 2. sini istedim, sağolsun verdi. teşekkürler Nehir. Sonra 8 oldum. malum LGS... ve bu sefer duygusal kitaplar okuma! dediler. tamam dedim. okumadım. ama aklım hala o seride kaldı. sonra annemden söz aldım ve 8 bittiğinde serinin devamını okuyacaktım. LGS bitti çoook şükür ben de 3.yü okudum ( bu arada İzmir Atatürk lisesi ni kazandım, 10 a geçtim ) sonracığıma efendim, bir sene pek kitap okumadım araya hep bir şeyler girdi.. ve bu yaz dedim seriyi bitireceğim! ve yazın başında 4, 5 aldım okudum birkaç günde bitirdim. 6 yı istedim annemden bir süre sonra alabildik.. sonra 7 ve 10 u bir yerden 2. el olarak bulduk. Sonra 8, 9, 11, 12 yi internetten sipariş verdik veee ben kargo geldiğinde bir sevindirik.. hatta inanır mısınız, 11. yi 1 günde bitirdim!ve bugün 2 günde 12 yi... ufak bir sızı içimde. ama İpek Ongun açık kapı da bırakmış belki 13 gelir. çünkü beni bu son tatmin etmedi açıkçası. mesela Serra dan veda konuşması duyabilirdik- daha doğrusu okuyabilirdik. Selin den de. neyse 13 gelecek sanırım o yüzden. gelsin gelsin! tabii bir yerde size anlatım yetersiz kalıyor. mesela ben arada Stefan Zweig, Knut Hamsun falan okudum. onlardan sonra hafif geldi. ama bana günlük alışkanlığının yanı sınra kitaplardan kopacakken beni tekrar bağladı böylece klasiklere heveslendim. sözün özü kardeşi büyüdüğünde ona kızım olursa kızıma okutturacağım. ama dikkatli olmak da lazım. mesela "tanrı" demesi beni biraz rahatsız etti. neyse okumak istiyorsanız okuyun ve bunu da buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.
Edebiyat
Nerde Kalmıştıkİpek Ongun · Artemis Yayınları · 20151,348 okunma