Seriyi bitirdiğime inanamıyorum şu an. 12 kitaplık seri bitti, bitirdim. Dünyanın en kötü kitabı/serisi dahi olsa yarım bırakmama hastalığım sayesinde bitti de denebilir.
Seriye genel bir puan vermem gerekirse puanım; 5/10. Kitaplara tek tek verdiğim puanların ortalamasını alırsanız daha yüksek bir puan çıkar ortaya muhtemelen ama bence hak ettiği puan bu. Ne dünyanın en kötü serisiydi, ne de en mükemmeli. Ortalama bir seriydi.
Bu kitapta da 11. kitapta olduğu gibi Selin'in günlüğü ağırlıklı olmak üzere Serra'nın da günlüğünden kesirlere yer verilmiş. Ve bence sonu 12 kitaplık upuzun bir seriye yakışır bir son değildi. Daha büyük, daha heyecanlı, daha nefes kesici, daha... bir son beklerdim. Gerçek bir seri sonu gibi değildi, sanki yazar istediği zaman yeni bir kitap yazmak için açık kapı bırakıyordu. Pardon, kapılar. Ama eğer öyle bir düşüncesi varsa da, tadında bırakmak diye bir şey var. Hoş, belki birilerine göre tadı çoktan kaçmıştır...
Ben kitabın ve serinin sonunda Serra'yı görmek isterdim. Onunla başladık, onunla bitsin isterdim. Sanırım böyle düşündüğüm için serinin bittiğini kabul edemiyorum. Ve bu yüzden bi 13. kitap sürprizi patlayacağını düşünüyorum. Bence patlamaması daha iyi ve patlasa bile (yani 13. kitap çıksa bile) okur muyum bilmiyorum. Ama bence son bu olmamalıydı. Güzel bir sondu ama yetersizdi.
Kitap bayaa hızlı okunuyor, o konuda zorlanmadım. Yani hani bazı kitaplar insanın elinde sürünür, okumak istemezsin, bir türlü o hevesin gelmez ya; bu kitap öyle değildi. Pekii ben okumanızı tavsiye eder miyim? Bugüne kadar çok kitap okuduysanız ve bundan başka okuyacak kitap/seri bulamıyorsanız okuyun. Dediğim gibi, bayıla bayıla okuduğumu söyleyemem. Ortalama bir seriydi. Ben de kuzenimin tavsiyesiyle başlamıştım ve takıntılı bir psikopat olduğum için