Hayat sonsuz ihtimaller, ve ihtimallerin sonucunda sonsuz yaşamdan ibarettir. Senin, benim, onun, hepimizin sonsuz yaşamı sonsuz olasılığını olduğunu bı düşünsenize? Paralel evren.. Ya gerçekse? "Yani sonuçta bilim söylüyor, değil mi? Bilimkurgu hastası bir fizikçinin, 'Hey, paralel evrenler süper. Onlarla ilgili bir teori oluşturmalıyız,' deyip ortaya attığı bir şey değil, diyor kitapta da. Bence de değil. Şu an yaşadığım bambaşka hayatlarım var. Pişmanlıklarınızı büyüttüğünüzde, seçmediğiniz seçenekteki hayatın çok daha kötü olmayacağını nereden biliyor ve bu kadar yoğun pişmanlık duyumsayabiliyorsunuz, bunu sorun kendinize. Bana tesadüf ötesi bir şekilde geldi kitap. Başladığım günün sabahında kedim ölmüştü. Tıpkı kitaptaki gibi gece dışarıya saldım ve sabah araba çarptığı için öldüğünü düşünüp kendimi suçladım. Kitabı bitirdiğimde, kedimi araba çarpmadığını, bilmediğim bir hastalığı olduğunu ve bu yüzden öldüğünü giderken gerçekten hissederek gidip görmemi istemediği için dışarıda öldüğünü anladım. Beni iyileştiren ve bu kadarı tesadüf olamaz dedirten muhteşem bir kitaptı. "Hayat" diye yazmış Sartre bir zamanlar, "umutsuzluğun öte yanında başlar." Cidden öyle, bazen dibi görmeden gökyüzünü fark edemezsin. :) Hayatla ölüm arasındaki kütüphanemizin sonsuz raflarından en güzel kitabı seçmemiz dileğiyle, keyifli okumalar..