Aşkta mantık aranır mı ?
Tolstoy’un eserini okurken bunu düşündüm çokça zaman. İki insan, iki farklı zaman, yaşanılan iki farklı hikaye. Maşa bu hikayeyi birleştirmek istiyor, yürüdüğü yola, çaldığı piyonaya, yüzünü vurduğu gökyüzüne karşı bu adamla beraber daha farklı anlam kazanan hayatını, hissettiği bu tutkuyla sürdürmek istiyordu. Aralarındaki yaş farkı yaşanmışlık farkınıda beraberinde getirmişti.Sergey Mihayliç daha sakin, daha sessiz bir hayata çekilirken, Maşanın yaşam enerjisi ve tutkusunu görerek ona olan dostane sevgiye aşk demekten korkar gibiydi. Yazar bu korku ve tedirginliği bizlere çok güzel bir şekilde hissettirdi.Maşa ile aşkın, insan hayatına farklı bir bakış açısı getirdiğini, her zaman yürüdüğü yolu o sevgiyle daha farklı yürüdüğünü gördüm. Aşkın insanı canlandıran, hayatta tutan bir duygu olduğunu öğretti. Aynı zamanda gözü kör eden bir tutku olabileceğinide…
Nazilileri , Hitlerin siyasal sürecini ve yaptıklarını araştırmama vesile olan kitap .
Kitap 2. Dünya savaşının yaşandığı , faşizmin ve nazili baskılarının hakim olduğu bir zaman diliminde yazılmış . Bu atmosfer içerisinde kitabı kalemleyen Stefan Zweig o zamanın insan üzerindeki psikolojik etkilerini karakterler üzerinde bizlere sunmuş olduğunu düşünüyorum . Psikoloji birikimine sahip ve kitaplarında kurduğu cümlelerle insanı derin düşüncelere sürükleyen yazarın başarılı eserlerinden biri . Kitabı bitirdikten sonra hayran kaldım , okumayan biri kitabın incelemelerinide dinlese ve kitaba hakim olsa hiç merakından ödün vermeden okuyacağı kanaatindeyim
"Onların suyu böyle " cümlesini çok duymuşuzdur .
Aslında bu cümle ile bizlere kişilerin karakterlerinden bahsetmektedir .
Bu cümlenin altında yatan gerçeği bilmiyordum lakin Su Kanunu kitabını okuyana dek . Bilimsel olarak söylediğimiz her bir kelimenin teker teker araştırılıp suyun o kelimeler ile girdiği şekiller sonuçlanmış. Oluştuğu şekiller ile bizim vücudumuzda bulunması söylediğimiz kelimelerin bizim karakterimizde şekillenme olmasına sebebiyet veriyor.
Şimdi daha iyi anlayabiliyoruz aslında " Onların suyu böyle imiş". cümlesini. :)
Kitaplarım arasında her gördüğümde bam telime dokunan kadın ...
Ümit Yaşar Oğuzcan- Bekleyenler İçin şiirini her okuyuşumda aklıma o gelir .
Ümidi , sabrı , sevgisi ...
Herkes mutlaka okumalı