Peyami Safa'nın "ŞAH"eseri benim görüşümce.. sevincin,kederin,ızdırabın, heyecanın ve daha pek çok duygunun aynı sayfalarda işlenmesi.. o biricik psikolojik tahlillerin yerinin doldurulamazlığı...
Tanpınar bu eser hakkında "acının ve ıstırabın yegâne kitabı" olarak nitelendirmiş,daha doğru bir nitelendirme olamazdı açıkçası. Safa'nın yaşadığı dönemin izlerini de taşıyan bir roman , türkçenin güzel ve yerinde kullanımı beni etkileyen önemli unsurlardan bir başkası.
Roman kahramanı 15 yaşında bir genç ve 7 yıldır dizindeki rahatsızlık sebebiyle doktor doktor dolaşmakta,tedavi üstüne tadavi.. Fakat tek acısı dizinde değil...
acısını annesine hissettirmek istemediği için erenköydeki uzaktan akrabası olan paşanın evinde kalmaya başlar ve orada..
Ortaokulda dilinden ötürü okumamıştım. kitaplığımın en ücra köşelerinde buldum,iyiki de bulmuşum:) Okunulmasını tavsiye ettiğim bir eser..şimdiden okuyacaklara keyifli okumalar;)