#okudumbitti
5/5
Keyifle okudum, keyifle bitirdim. Her sayfasını, her anlatılanı keyifle okudum. Kurgu çok seviyorum ama gerçeğin roman gibi yazılması, okuduğum kişileri, olayları internete yazınca detaylı öğrenmek o kadar hoşuma gitti ki. Evet o meşhur aile Şakir Paşa ailesi.. II.Abdülhamid dönemininin ünlü isimlerinden Şakir Paşa, çocukları, torunları ve akrabaları anlatılıyor. Şakir Paşa’nın kızı Fahrünnisa’nın kızı Şirin Devrim anlatıyor bize anılarını. Kitap genel de Fahrünnisa’yı anlatıyor ama okurken sanki bir masal da gibisiniz. Osmanlı’nın yıkılışı, Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet’in etkisi dönemin ünlü ressamlarını, sanatçılarını okurken kitabın sayfaları arasında kayboluyorsunuz. Fahrünnisa, Irak Emiri Zeyd ile evlenince hayatı tamamen değişiyor ve artık Irak Prensesi oluyor. O günden sonra hayatı bir Bağdat, bir İstanbul, bazen Paris, Londra, İtalya arasında geçmeye başlıyor. Kitabı okurken bir ailenin bu kadar donanımlı olması o yıllarda bu kadar kültürlü olmaları ve sanata olan ilgileri beni çok etkiledi. Fahrünnisa, resimleri ve duruşuyla bir çok siyaset insanını da etkileyen güçlü bir karakter. Bunlardan bazıları; Hitler, Churchill, Queen Elizabeth.. Çok şey öğrendiğim harika bir yolculuktu. Herkesin bu yolculuğu tatmasını öneririm
İlk kez Tarık Tufan’ın kalemiyle tanışmış olmama rağmen hayran kaldım kesinlikle diğer kitaplarını da alıp okuyacağım. Kitabın konusuna gelecek olursak karakterimiz Hakan’ın hayat denilen karmaşa da kaybolması ve artık istemediği bu hayatın 40. yılına gelmiş olması.. Hakan ve hayatta kaybolmuşluk, insanın kendisini araması, hayatın sürüklediği yolda değil istediği yönde hareket etmesi.. Tüm bunlar olurken eşi Yıldız ve Yıldız’ın ailesi en çokta emekli albay babası Reha İleri. Ben yaklaşık 400 sayfalık kitabı okurken her sayfasında Yıldız’a sarılmak istedim. Onunla konuşmak hayatına dokunmak istedim. İsmini Osmanlı’nın en hüzünlü sarayı Yıldız Sarayından aldığı için mi böyleydi hayatı acaba tüm geceyi aydınlatan gökyüzünün süsleri yıldızdan almış olsaydı böyle mi olurdu? Belki mutlu bir ailesi, sevgi dolu eşi ve her şeyden çok istediği bir çocuğu olurdu.. Merak duygusunun hiç azalmadığı her sayfasında haz aldığım bir roman oldu. Benim için roman gibi roman diyebileceğim bir tattı. Artık favori yazarlarım arasına Tarık Tufan Bey de dahil oldu
KaybolanTarık Tufan · Doğan Kitap Yayınları · 20205,2bin okunma