Şimdiki aile çevresi ve atmosferi,çocukların karakterlerinin sağlam bir şekilde oluşmasına elverişli mıdır,değilmidir?Çocuklara 'yalan söyleme!','Hile yapma!','Böyle davranmak iyi değildir ;nefret doğurur ,günahtır!',derler.Fakat bu sözleri söyleyen aynı kimseler birbirlerini aldatırlar,başkalarını aldatırlar,çocukları aldatırlar ve yine çocuklara, 'Hiç kimseyi incitmeyin,kibar terbiyeli olun!'derler.Fakat kendileri bu kurala uymazlar.
İbadetler hayatımda iyiliğe, adalete,merhemete,anlayışa,nezakete,eminliğe,kulluğa dönüştüğü kadar anlam kazanacaktı.Yoksa Müslümanlık salt bir kurallar bütünü veya ibadet formu değildi.Ayrıca hayat bepimiz için bir oluş seferiydi. Bu seferde yol alırken bazen düşecek,hatalar yapacaktık.Fakat asıl mesele düşmek değil;düştükten sonra kalkmayı başarmaktı.