📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ne çok sevmek istiyor insan
birini denizi geçerken mavi,
Birini yaz gibi düşlerken kuytu
ikindiyi uzatan o aşktan gövdeyi,
birini kopkoyu bir şiire batmışken
ve birini sanki onu sevmek için
dünyaya gelmiş gibi yalnızca
hem de çok kendinden de çok
ona inanır gibi sevmek ve şöyle demek:
Aşk kendine de inandırırmış insanı meğer!
Yabancı bir ülke gibi özlerken birini,
hiç bilmediğin bir şehirde, hiç olmamış birini,
hep olmuş ve hep varmış gibi sevme isteği,
bazen de korkuyla ya saklıyorsa diye
kanatlarını uçmak için günün birinde
bisikletiyle göğe çıkacakmış gibi o peri
ve birini değil sessizce, teni, ruhu
kendi bile duymadan sevmeyi, ki böylesine
yalnızca bir şiirde rastlanır belki...
Ve ne çok yazmak istiyor insan
birini o okusun diye değil ama
birini kimse öyle güzel beklemez diye
göz dolusu özler ve gönül dolusu güler
ve sesine bakıp bakıp da birini
yeniden bulmuş gibi seviyor insan
harflerin gülüştüğünü sesinde duymuş
gibi her harfini ayrı sevmeyi,
hep ilk kezmiş gibi yeniden,
ve ayrılık gözden, ruhtan, tenden,
üzümle yıkanmış sesinden uzağa düşmekmiş en çok,
"Çocuğun kirpikli çocuk gözleri vardı.
...
Sen git, diyorlar, sen gittikçe yüzün güzelleşiyor.
...
Bana, gençliğinizde sizin de yaşadığınızı söylediler.
Sonradan edindiğiniz ölü kabuklarınız yokmuş. (Sizi de kırdılar mı?)
Ben:
Mina Urgan okuduğumu belli etmemeliyim.
Yine ben:
Google > Angina Pectoris > Nazım Hikmet Ran
Yarısı burdaysa kalbimin
Yarısı Çin'dedir, doktor
Sarınehre doğru akan
Ordunun içindedir
Sonra, her şafak vakti, doktor
Her şafak vakti kalbim
Yunanistan'da kurşuna diziliyor
Sonra, bizim burda mahkûmlar uykuya varıp revirden el ayak çekilince
Kalbim Çamlıca'da harap bir konaktadır
Her gece, doktor
Sonra, şu on yıldan bu yana
Benim fakir milletime ikrâm edebildiğim
Bir tek elmam var elimde, doktor
Bir kırmızı elma
Kalbim
Ne arteryo skleroz, ne nikotin, ne hapis
Işte bu yüzden, doktorcuğum, bu yüzden
Bende bu Angina Pektoris
Bakıyorum geceye demirlerden
Ve iman tahtamın üstündeki baskıya rağmen
Kalbim en uzak yıldızla birlikte çarpıyor