Zeynep öztürk

Zeynep öztürk
@Znnpzz
Ağzının şurasında bir şiir kalmış dedim ve seni karaduttan dökülen o yaz artığı sesinden sevdim...
Sayfa 46·Kitabı okudu
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ne Çok Sevmek...
Ne çok sevmek istiyor insan birini denizi geçerken mavi, Birini yaz gibi düşlerken kuytu ikindiyi uzatan o aşktan gövdeyi, birini kopkoyu bir şiire batmışken ve birini sanki onu sevmek için dünyaya gelmiş gibi yalnızca hem de çok kendinden de çok ona inanır gibi sevmek ve şöyle demek: Aşk kendine de inandırırmış insanı meğer! Yabancı bir ülke gibi özlerken birini, hiç bilmediğin bir şehirde, hiç olmamış birini, hep olmuş ve hep varmış gibi sevme isteği, bazen de korkuyla ya saklıyorsa diye kanatlarını uçmak için günün birinde bisikletiyle göğe çıkacakmış gibi o peri ve birini değil sessizce, teni, ruhu kendi bile duymadan sevmeyi, ki böylesine yalnızca bir şiirde rastlanır belki... Ve ne çok yazmak istiyor insan birini o okusun diye değil ama birini kimse öyle güzel beklemez diye göz dolusu özler ve gönül dolusu güler ve sesine bakıp bakıp da birini yeniden bulmuş gibi seviyor insan harflerin gülüştüğünü sesinde duymuş gibi her harfini ayrı sevmeyi, hep ilk kezmiş gibi yeniden, ve ayrılık gözden, ruhtan, tenden, üzümle yıkanmış sesinden uzağa düşmekmiş en çok,
Sayfa 31·Kitabı okudu
Şiir
Yabancı bir ülke gibi özlerken birini, hiç bilmediğin bir şehirde hiç olmamış birini, hep olmuş hep varmış gibi sevme isteği,
Sayfa 31 - Kırmızı Kedi Yayınevi·Kitabı okudu
Şiir
Sizi de kırdılar mı ?
"Çocuğun kirpikli çocuk gözleri vardı. ... Sen git, diyorlar, sen gittikçe yüzün güzelleşiyor. ... Bana, gençliğinizde sizin de yaşadığınızı söylediler. Sonradan edindiğiniz ölü kabuklarınız yokmuş. (Sizi de kırdılar mı?)
1000Kitap
Ben: Mina Urgan okuduğumu belli etmemeliyim. Yine ben: Google > Angina Pectoris > Nazım Hikmet Ran Yarısı burdaysa kalbimin Yarısı Çin'dedir, doktor Sarınehre doğru akan Ordunun içindedir Sonra, her şafak vakti, doktor Her şafak vakti kalbim Yunanistan'da kurşuna diziliyor Sonra, bizim burda mahkûmlar uykuya varıp revirden el ayak çekilince Kalbim Çamlıca'da harap bir konaktadır Her gece, doktor Sonra, şu on yıldan bu yana Benim fakir milletime ikrâm edebildiğim Bir tek elmam var elimde, doktor Bir kırmızı elma Kalbim Ne arteryo skleroz, ne nikotin, ne hapis Işte bu yüzden, doktorcuğum, bu yüzden Bende bu Angina Pektoris Bakıyorum geceye demirlerden Ve iman tahtamın üstündeki baskıya rağmen Kalbim en uzak yıldızla birlikte çarpıyor