Mehmet ÖZTÜRK

Mehmet ÖZTÜRK
"Kötülerin kaybetmediği bir toplumda çocuklara ahlâklı olmayı öğretemezsiniz"

Mehmet ÖZTÜRK

, bir kitap okudu
Puan vermedi·104 syf.·
15 günde okudu
·
2022 2. kitabı
Şükrü Erbaş
8.5/10 · 6,1bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kadın hamile.  Bebek erkekmiş.  Aile mutlu çok mutlu.  Bebek doğdu, pipisini gösterdi amcalara.  Amcalarda bayram sevinci. Dünyanın en gerekli organını gördüler çünkü. Bebek terledi, çırılçıplak soydular, evde misafirlikte, mahallede böyle gezdi. Bu hakka sahipti çünkü pipisi vardı.  Bebek biraz büyüdü. Sünnet olacak. Davullar, zurnalar, hediyeler… Çocuk düşündü;  “Sanırım bu çok önemli bir organ” Çocuk aklının en karanlık köşesine yazdı.  Üç beş güzel kız var gittikleri yerde, annesi babası dedi ki: “Hangisini alayım oğlum sana?” Çocuk düşündü: “Sanırım karşı tarafa sormaksızın seçme hakkım var” Çocuk bunu aklının en karanlık köşesine yazdı.  Çocuk acıktı, sofrasını varsa kız kardeşleri ve annesi hazırladı. Yemek bitince topladılar. Çocuk düşündü: “Sanırım kızlar/kadınlar bana hizmet etmekle yükümlü. ” Çocuk bunu aklının en karanlık köşesine yazdı.  Kalabalık bir yemek daveti, herkes masaya sığmayacak. Erkekler ve yaşlılar masaya oturdu. Çocuğu da masaya oturtturdular. Annesi ve varsa kız kardeşleri yerde oturuyordu.  Çocuk düşündü: “Sanırım önemli olan erkeklerin konforu.” Çocuk bunu aklının en karanlık köşesine yazdı. Servis yapılacak, önce erkeklere yemek verildi, erkekler yardım etmedi. Çocuk düşündü: “Sanırım öncelikli olan erkeklerin karnının doyması. ” Çocuk bunu aklının en karanlık köşesine yazdı.  Çocuğun kız arkadaşı oldu.  Bütün sülale duydu. Herkesin ağzı kulaklarında. Densiz bir amca: “Neler yapacan bahim gızlaraaa"dedi. 
"Biliyor musun, insan tanrısını içinde taşıyor ama hep uzaklara dua ediyor."
"İnsanı yaraları da birleştirmezse daha ne birleştirir? Yara aynı yara,dil aynı dil. Biz neden bu kadar yalnızız"