Kitap okumanın dünyaya bakışımızı genişlettiği söylenir ki bu da dünyayı daha iyi anlamamızı sağlar, anlayışa sahip oldukça güçleniriz. Güçlendiğimiz yönü başarıyla karıştıran insanlar olsa da durum yanlızca güçlenmeklede sınırlı değildir; anlayış beraberinde acıyı getirir. Kitaplar kısıtlı deneyimlerimizle hiç görmediğimiz bir dünyanın barındırdığı acılarla çevrelenmiştir.