Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Çok beğenerek izlediğim, kendimce dizi tarihinde bir başyapıt olan “Kızıl goncalar” dizisinin bir sahnesinde geçen alıntıdan sonra, alıntıya hayran kalarak ve fazlaca merak ederek alıp okuduğum bir kitap oldu “Dörtlükler-Rubailer”. Bir solukta okudum. Beklentim çok fazla yüksekti bu yüzden beklentimi karşıladığı pek söylenemez lakin genel olarak Ömer Hayyam’ın dörtlüklerini okumaktan epey keyif aldım. Beni düşündüren, hayran bırakan dörtlükler oldu. Bahsettiğim, en sevdiğim alıntıyı da şöyle bırakayım:
Yeryüzünü gül bahçesine çevirmekten
Daha güzeldir bir insanı sevindirmen.
Bin kulu azat edenden daha büyüktür
Bir hür insanı iyilikle kul edebilen.
Kitapla kalın :)
Gül der ki yüzüm yüzlerden güzelken
Ezer suyumu çıkarırlar bilmem neden.
Bülbül de şöyle der ona sanki içinden:
Bir yıl dert çekmeden var mı bir gün sevinen?
Senden benden önce de vardı bu gün bu gece
Felek dönüp durmadaydı hep bu gördüğünce
Usulca bas toprağa, çünkü bastığın yer
Bir güzelin gözbebeğiydi beş on yıl önce.