Batılı sömürgeciliğin öznesi değil, fakat mağduru olmuş bir ülkenin çocukları olarak bize düşen şey, pozitif olarak açlığın pençesinde kıvrananlara yardım etmek, negatif olarak küresel kapitalizmin maddeye teslim olmuş oyuncakları olmaktan mümkün mertebe sakınmaktır.
Az gelişmiş ülkelerdeki yoksulluk ve açlık, doğrudan doğruya endüstriyel kapitalizmin ve söz konusu kapitalist politikaları benimsemiş yönetimlerin eseridir.