Çakma filozof

Çakma filozof
@_Cakmafilozof_
Elif
7/10
·211 syf.··
2023 10. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2023 15:58
Okuduğum ilk Orhan Pamuk kitabı oldu. Sanki Ahmet Ümit ve Zülfü Livaneli birlikte yazmış gibiydi. Üslup, mesaj aktarma, kurgu vb. Şeylerde benzettiğim yazarlar oldu. Kitabın bu kadar akıcı olmasını beklemiyordum. Mitolojik olaylardan kurgu çıkarınca genelde ortaya akıcı kitaplar çıkmıyor en azından benim açımdan. Bir yandan efsaneyi anlamaya çalışırken, bir yandan romanın kurgusuna odaklanmak genelde beni yorardı fakat bu kitapta olaylar gayet akıcı ilerledi. Fakat her ne kadar akıcı ilerlese de her şey çok ani ve öylesine gelip geçti. Hatta bazı yerlerde yok daha neler demekten kendimi alıkoyamadim. Yazar aklına gelen tüm fikirleri sanki aniden ortaya dökmüş gibiydi; Yasak aşk, baba-oğul ilişkisi, mitoloji, aşk, cinsellik, maddi sıkıntılar, İstanbul tarihi, İstanbul sokakları, tiyatro, Komünizm ve Marksizm... Ve daha nice konu. Çorba gibi bir kitaptı kısaca. İçinde vermek istediği mesajlar her ne kadar hoş olsa da dili daha iyi kullanabilirdi diye düşünüyorum. Aslında vermek istediği mesajın hoş olup olmadığına da emin değilim. Sanki, "oysa herkes öldürür sevdiğini" der gibiydi. Tabi çok da alakalı sayılmaz. Bu kitap sayesinde Rüstem ve sührab ile Oidipus efsanelerini öğrenmek çok keyifliydi tarihi olaylar hakkında bilgiler barındırması çok hoştu. Aynı zamanda Orhan Pamuk'un kuyu ustalığı ve jeoloji alanlarında da yeterli araştırmalar yaptığını düşünüyorum. Toplumumuzda hatta dünyada ebeveyn çocuk ilişkilerinin de güzel yorumlandığını düşünsem de yazarın aksine bunun çok da efsanelerle alakalı olduğunu düşünmüyorum. Anneyle yatmak, oğlu veya babayı öldürmek gibi konuların hatta olayların da gerçek hayatta olması kitabın kurgusunun -maalesef- olan gerçekliği de yüzüme çarptırıldı. Özellikle günümüzde tecavüz gibi iğrenç olayların bu kadar yaygın olması da
Edebiyat & Roman
Kırmızı Saçlı KadınOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202462,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
5/10
·188 syf.··
2022 13. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2022 11:26
Benim için hayal kırıklığı olan bir kitap. Okumadan önce sık sık adını duymuştum ve konusuna da az çok bakmıştım. Birçok kişi çok akıcı ve güzel bulmuşken, birçok kişi de oldukça sıkıcı ve çocukça bulmuştu. Açıkçası ben sıkıcı bulan tarafım. Keşke bu kitabı daha küçük yaşta okusaymışım. Okuma düzeyim belirli bir seviyede olduğu için hem kitabı hem de yazarı çok basit buldum. Aynı yazarın Veronica ölmek istiyor kitabını çok merak ediyordum fakat bu kitabı okuduktan sonra o kitabı okuma isteğim de kaçtı. Paulo coelho ' ya maalesef ısınamadım. Ve kitabın sürekli aynı şeylerden bahsetmesi beni o kadar çoook sıktı ki anlatamam özellikle son 100 sayfayı çok sıkılarak okudum. Kurgu açısından güzel olsa da ben üslup ve sürükleyicilik açısından çok beğenmedim. Açıkçası okumaya yeni başlayanlar için güzel bir seçim olsa da okuma düzeyiniz belirli bir seviyedeyse bu kitap genç kurgu kitapları gibi gelebilir. Açıkçası bu kitabı genç kurgu kitapları ile kıyaslamam ne kadar doğru bilemiyorum ama ikisi arasındaki benzerlik bana çok bir şey katmaması ve konu, üslup ve mesaj olarak beni içine çekememesi olabilir. Kitapta sürekli dini alıntıların olması da bir zaman sonra sıktı, kendimi kıssa okuyormuş gibi hissettim. Kitabı okuma nedenim popüler olmasıydı. Şimdi ona benzer bir kitap olan uçurtma avcısı'na başlıyorum. Benzer derken üslup ve popülerlik açısından bahsediyorum. Yine de bu kitabı;evren, insan menkibesi ve mucize gibi olaylara inananlara tavsiye ederim ama üslup'u beğenmedim. Çok kolay okunur bir kitap.
1000k
SimyacıPaulo Coelho · Can Yayınları · 2024246,9bin okunma
7/10
·152 syf.··
2022 11. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 11 Mayıs 2022 18:16
Aşırı melankolik olmasıyla birlikte, sorgulatan da bir kitaptı. Kitabın her sayfasında yazara sarılmak, onunla sohbet etmek istedim. Kitaba 7 puan verdim çünkü bazı yerlerinde kopukluk yaşadım bu kopukluk çok uzun sürmese de hem aşırı melankoliden hem de sürekli aynı konu ve durum üzerinden bahsedilmesinden sıkıldım. Fakat yine de çok kez altını çizdiğim bir kitap, anlatı oldu. Kitapta Fransızca kelimelerden, kelime türetip tabiri caizse laf çarpması çok hoşuma gitti. Fransızca bilmiyor olmama rağmen yapı kredi yayınlarının açıklamaları çok yardımcı ve anlaşılır oldu. Yazarın eşini özlediğini dile getirdiği ve yalnızlığı sevmesi ile nefret etmesi arasında kaldığı ikilemler beni çok etkiledi. Benim gibi Sürekli yalnız kalmayı isteyen ama bir yandan yalnızlıktan sıkılan bir insansanız bu kitabı okuduktan sonra sevdiklerinizle daha fazla vakit geçirme isteğinin garantisini verebilirim. Bu kitabı okurken aklımda sürekli yalnızlık senfonisi şarkısı çaldı. Kitabı tavsiye ederim.
İnceleme
Tek Yalnız Ben DeğilimJean-Louis Fournier · Yapı Kredi Yayınları · 20258,1bin okunma
En zevkli anlar kanlı gerçeklere dönüşebilir...
7/10
·224 syf.··
2022 1. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2022 23:10
Kitap 3 farklı hikâyeden oluşuyor.Her hikaye de kurgu farklıyken, verilmek istenen mesaj aynıydı. Verilmek istenen mesaj ise bazı cinayetler caniler tarafından değil de aşk yüzünden olabilirdi (bence). Yazar bu kitapta aşka olan görüşünü çok belli etmiş zaten kitabın isminden de konusu belliydi.Ahmet Ümit'in vermek istediği mesajları polisiye ile harmanlaması benim çok hoşuma gidiyor kitabı daha okunabilir hale getiriyor (bence).Fakat Canan Tan'ın ıssız kadınlar sokağı kitabını da okumuş biri olarak ki Canan Tan'ın da düşüncesine destek vererek söyleyebilirim ki aşk ve cinayet bir arada olamaz... Ama yazar bu konuyu çok güzel anlatmış , işlemiş o yüzden fazla kusur bulamadım , aramadım. Hikayeler hakkında tek tek yorum yapacak olursam; 1- Aşkımız eski bir roman 8/10 Kitabın da adını taşıyan ilk hikâye ya da bölüm. Konu olarak beni gayet içine çekti içinde edebi eserlerin verilmesi güzel olmuş yani kurgu falan güzeldi sadece bazı ayrıntılar da fazla durulduğunu farkettim fakat ayrıntıların önemli olduğunu inkâr edemem tabi ki.ilk hikâye de katil beklediğim kişi çıkmayınca şaşırmam gerekirdi fakat Sadece hmm demekle yetindim çünkü herkesin katil olma ihtimalini göz önünde bulunduruyordum. Özellikle maktulün hayatı beni edebiyattan biraz soğuttu (mecazen). Böyle güzel edebi eserleri ve kadın karakterleri saçma sapan şeylere alet etmesi beni sinir etti fakat yazar bu konuyu da harika işlemiş arada vermek istediği mesajları ve gündeme laf çarpmalari hoşuma gitti fakat polisiye açısından yine aynı bir başkomiser nevzat romaniydi yani bu hikaye ya da bölüm konu ve işleyiş olarak harika olsa da polisiye açısından yeterli mi ?,tartışılır. 2-Overlokçu kız 6/10 Kitabın en sevmediğim bölümüydü Kitapta aşk ve tutkunun neden olduğu cinayetlerden bahsediliyor fakat bu bölümünde
İnceleme
Aşkımız Eski Bir RomanAhmet Ümit · Yapı Kredi Yayınları · 202331,4bin okunma
Aşk ne değildir?
6/10
Öncelikle kitaba puanımı belirtmek ve ona göre yorum yapmak istiyorum;6/10 LGBTQ+️‍ ya sonsuz saygım var.Bildiğiniz üzere ülkemizde eşcinselliğe ya da transeksüelliğe saygı en fazla %10 civarında diye düşünüyorum. Eşcinsel bireylere iğrenerek bakılması gerçekten çok üzücü,en başta hepimizin insan olduğunu unutmamalıyız.Bu kitapta da toplumun, özellikle (ne yazık ki) ailemizin bu duruma bakış açısı eleştiriliyor. Kitabın bu yönü çok hoşuma gitti fakat neden bu kadar düşük bir puan verdiğime gelince; seks= aşk değildir birine sevginizi illa onu öperek göstermek ya da kanıtlamak zorunda değilsiniz mesela en basitinden sokaklar da eylem yapacaksanız bunu öpüşerek yapmanızın hiçbir anlamı yok bu tüm ilişkiler için geçerli,illa Cemal Süreya olup uzaktan sevin demiyorum fakat sevgi gösterinizi kendinize saklamanız bence bunu daha değerli kılar.Kitapta ise seks üzerinde çok durulmuş diye düşünüyorum tabi ki içinde seks bulunmasından rahatsızlık duyduğumdan değil fakat bu kadar gereksiz yer verilmesi çok çok saçma olmuş açıkçası beni rahatsız etti.karakterlerimizin aşık olduğunu hissettiği ilk sayfalar beni çok etkiledi neyden ya da kimden hoşlandığımızı farkettiğiniz ilk anları düşünün,mesela; ilk kitap okuduğunuz da,ilk resim çizdiğiniz de.ilk şarkı söylediğiniz de.... Burada da ilk aşık olduğunu hisseden iki genç kızı ve bu farkındalığından sonra başına gelen -olumsuz- olayları okuyoruz. kitabın çizgi roman olması bana dezavantaj olarak gelmedi fakat çoğunuzun çizgi romanını pornografik bulacağını düşünüyorum en azından ben öyle buldum. Kitap hakkında küçük bir Bilgi verecek olursam sonunda çok üzüldüm açıkçası böyle biteceği belliydi çünkü biraz melankolik bir kitap.son olarak kitabın filmi de varmış duyduğuma göre.kesinlikle izlemeyi düşünmüyorum açıkçası kitabı okumanızı
İnceleme
Mavi En Sıcak RenktirJul Maroh · İthaki Yayınları · 2021242 okunma