|| Gece, insan yolda giderken, Tanrı'yı usuna getirmeden edemez sanıyorum. İnsan,gece,yorulmadan yürüse, yürüse,yürüse, yürüse Tanrı'yı bulur. Bir yürümemiz kalıyor O'nu bulmak için. ||
-Dışımızdaki tüm güçler,korunağımızı yıkmak için uğraşsa da,insan,gene de ,yaratılışındaki olağanüstü bilgelikle ,korumasını bilecektir korunağını :
tek değerin emek olduğunu yâni,bir gün mutlaka.
Gerçek yazar,tüm hayatını,insana içindeki bu bilgeliği hissettirmeye adamış yazardır :
sömürücülerin sanattan,edebiyattan ürkmeleri de burdan gelmiyor mu zâten?-
(( Umut Notları 1 ))
Çok ilerisini görür gibi oluyorum : alınterinin evrensel ısısını duydukça .
Belki de sâdece 'emek' , kavrulmadan çıkacaktır yarına.
İçimdeki insanî gerilimi dimdik ayakta tutmaya çalışıyorum ; alınteri, emek besliyor bu gerilimi.
İnsanı da, onun tüm edimlerini de,bu denektaşıyla algılamaya çalışmalıyız.
İnsan için tek korunak,kendi emeği olabilecektir : Büyük Sorgu Gününde.