Hira

Hira
"Düşünüp görebilenlere nice ibretler vardır." (Hicr.75)
9/10
·376 syf.··
2025 5. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2025 15:01
Merhabalarrr. Bu seferr "mutlu son istiyorsan son sayfaları okuma!" kitabıyla geldim dostlarım. Keşke ben de okumasaydım ama olan oldu artık. Dediğim gibi mutlu son istiyorsanız psikolog seansı mevzusu kitaba geldiğinde yani 310-320 gibi sayfalarda kitabı bırakın. Kalbiniz kırık şekilde bütün gece bir kitaba üzülmek istemiyorsanız tabii. Hafif bir dil, güzel bir sevgi, acılı bir geçmiş var kitapta. Mutsuz sonu hissettiren ama ümidi asla yok etmeyen bir kitap. Mutsuz sonları severim genelde ama bu kitapta kalbimi kırdı bir tık, ne diyim. Kitapta eskinin hatırlanması gereken bir yerde kitabın başından sayfalar tekrar yazılmış ve bu beni rahatsız etti. Aynı şekilde erkek başrolün geçmişini anlaşmasından sonra o anları 1. Kişi ağzıyla çocukluk anısı olarak tekrar yazma gereği duymuş yazar ki bence yazarın kalemi için bu yanlış bir tercihti. Artı olarak zaten dinledik, neden tekrar yazarsın? Madem yazacaktın anlatmasaydın? Yani çok gıcık mevzular da vardı kitapta. AMA Tam rs kurtarıcısı bir kitap be dostlarım. Yani kafa dağıtmalık (sonu atlanirsa tabii), tatlis bir kurguydu. Tanımaya değer karakterler vardı . Önereceğim ama sonu konusunda şiddetle uyarı yapacağım bir kitap dostlarım. Öneriyorum ve sonuna dikkat edin diyorum. İyi okumalar dilerimm. İzler Kalır Sude B. Smut yok. Uyuşturucu var ama iğrenç bir şey olduğu konusunun üzerinde sağlam durulduğu için sıkıntı olacağını sanmam. Yine de hassasiyetinin varsa bilin. Olum ve şiddet travma şeklinde çokça yer alıyor.
1000Kitap
İzler KalırSude B. · Pukka Yayınları · 20241,874 okunma
Reklam
9/10
·%45 (261/576 syf.)
İlk önce şunu söylemem gerekiyor, eğer kitapta eşcinsellik bu kadar yer almasaydı kesinlikle bitirecek ve favorilerime ekleyecektim. Yani kitap güzel, evren güzel, karaterler güzel, olaylar ve ilerleyiş-işleyiş güzel. Kısacası kitap çok iyi ama lgbt var ve ben kesinlikle buna karşıyım. Sapkınlıktan başka bir şey olmadığına inanıyorum. Haliyle kitapta başlarda görmezden geliyor olsamda açık açık sahnesi yazılınca bırakmaya karar verdim. Güzel bir kitap ve okunmaya değer ama lgbt den hoşlanmıyorsanız önermiyorum. Ama kitabı gerçekten beğenmiştim ve heyecanla okuyordum. İçimde kalacak belki ama rahatsız olduğum şeylere sırf bir kısmını sevdiğim için katlanamam. Yani keşke yazar işin içine o mevzuları katmasaymış...
1000Kitap
Altın ZincirCassandra Clare · Artemis Yayınları · 2021136 okunma
Acil okumalısınızzzz
9/10
·416 syf.··
2024 133. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Kasım 2024 18:50
Bu kitabın yeri benim için çok çok başka. Bu ikinci okumamdı ve ilk okumam üç yıl öncesindeydi. İlk okumamda her boş anımı bu kitaba ayırdığımı, sırf okumak için telefona yapışık gezdiğimi hatırlıyorum. Yine öyle oldu. Tek fark basıldığı için -Allah'ım iyi ki- bu sefer kitaba yapışık gezdim aksjshhshshs. Şimdi kitaptan genel olarak bahsetmem gerekirse size ilk söyleyeceğim, bir lise kurgusu olduğu ve tatlı bir aşk içerdiği olur. Okul ortamında geçen bir kitap. Bir arkadaşlık ortamı vb. beklemeyin, yazarımız tamamen ana karakterlere odaklı ama asla sıkmayan bir kitap yazmış. Yani kitabın sıcak ortamının aşk üzerine olduğunu bilin. Kitapta çok fazla komedi ve soğuk espiri (ay ben severim bu arada soguk esprileri) var. Yüzünüzdeki tebessüm hiç düşmüyor okurken. Resmen bir ara 200 sayfayı molasız okudum ve yanaklarının sırıtmaktan ağrıdığını hissettim yahu. Çok güzel yahu bu kitapp. Şimdi size bir eksisinden bahsedeceğim kitabın. İlk yüz sayfa olaylar çok hızlı gelişiyor, okuyucuya zaman bilgisi verilmediği ve yeterince konuşma olmadığı için mantık sıkıntısı çekiliyor. Başta okurken "neyyy" oluyoruz, sonra "ne ara sıkı fıkı oldu len bunlar?" Oluyoruz. Bir ara diyozki "ne alaka lan, bir soraydın,sorgulayaydın.". Kısacası ilk 100 hatta indir gülüm ya, ilk 80-90 sayfa full bu haldeyiz yani. Yazarkuşumuz belli ki bir ilişki yazmak istemiş fakat okuyucunun bu ilişkinin başlayışını görmesini de istemiş. Hal böyleyken youtubedeki sıkıştırılan teneke içecek şişesi gibi iç içe geçmiş, küçücük sayfa sayısına sıkıştırılmış bölümler okuyoruz. Neyseki sonradan düzeliyor. DUZELİYOR YANİ. BU SADECE MANTİK ARAMADAN OKUMANİZ GEREKEN ACCİCİK SAYFA DEMEK. GERİSİ ZATTEN HARİKA. Lütfen dişinizi biraz sıkın dostlarım. Lakin iki üç sayfa yüzünden böyle güzel bir romantik komedi kitabından
Edebiyat & Roman
Çevrim İçiSümeyye Demirkan · Ephesus Yayınları · 2024584 okunma
4/10
·%13 (60/440 syf.)
Çok çok daha farklı bir beklentiyle başladım kitaba. "Masum", nahif bir hikaye okuyacağım hissine soktu kapağı ve ismi. Şimdi şöyleki yazım dilinden kaynaklı herkesin okuyabileceği bir kitap değil. Komedi katılmaya çabalanmış ama çok da olmamış. Kitabın konusu zaten tek gecelik ilişkiyle başlıyor. Karakterler konusunda çok fazla bir şey diyemem çünkü o kadar okumadım kitabı ama şuncacık sayfada başrol hakkında bir fikir edinebildim. Kitap durmadan üstü kapalı ilerliyor. Tamam bu normalde bir kitap için sıkıntı değil. Ama bu kitapta öyle bir yapılıyorki üç sayfa okuyorum bunalımdan yıkılıyorum. Kitap başlı başına zorla yazıldığı hissiyatı veriyor okura. Konunun oturtulduğu temel zaten desteklemediğim yerden. Normalde uzun yorumlar yazarım ama bu kitaba çok da uğraşmak istemedim açıkçası. Kısacası, Önermiyorum ve başka bir kitapta iyi okumalar diliyorum. Ama Gitme, Lavinia Elif Öner Kitap serisi sıralaması, • Ama Gitme, LaviniaAma Gitme, Lavinia 2
1000Kitap
Ama Gitme, LaviniaElif Öner · Artemis Yayınları · 2022202 okunma
10/10
·320 syf.··
2024 127. kitabı
·
33 saatte okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2024 16:51
Kitabı dördüncü okuyuşum. Ve sizi temin ederim ki okursanız kesinlikle pişman olmazsınız. Beyninizi rahatlatan ve gerek komikliğiyle gerek başrollerin arasındaki çekimle sizi içine çeken bir kitap. Şimdi şöyle bir gerçek var ki, ben beğendiğim kitaplardan gerçekten kopamıyorum. Tekrar tekrar okuyorum, o evrene sık sık geri dönüyorum. Bu tarz kitaplar benim için güvenilir bir liman diyebilirim hatta. Bu kitap da benim için böyle. Sınav dönemlerinde ve yoğun stresli dönemlerde özellikle sarıldığım da bir gerçek tabii. Yani hafif ama doyurucu bir kurgu. Çapraz okuma da yapılabilir, rs gibi tehlikeli dönemlerde de kurtuluş olarak görülebilir. Her ruh haline uyum sağlar diyebilirim. Kurgu çok derin değil ama kendince bir derinliğe de sahip. Serinin ilk kitabı olan Korsan Kralın Kızı 'nda biz başlarda sadece normal bir korsan kurgusu olarak okuyoruz hatta. Bir bakıma yazar bir evrende iki kurguyu aynı kişide ve kitapta yazıp okutmuş gibi. (İkinci kitabın adından dolayı sizin için spoi olmaz) Sirenler giriyor işin içine. Birinci kitaba kıyasla ikinci kitap tam bir fantastik. İyi bir kurgu, güzel düşünülmüş bir evren işleyişi, güzel olay örgüsü, dişli ve güçlü kadın karakter, zeki erkek başrol, başrollerin arasındaki çekim, yan karakterlerin derinliği(bu özellik daha çok ikinci kitapta ortaya çıkıyor),korsan hayatı, casusluk ve daha bir çok şey... Bu kitaba bayılıyorum yaa. Okuduğum en iyi deniz kurgularından kesinlikle. Hem deniz, hem korsanlık, hem aşk, hem komedi, sirenler, direnenler... Hepsi bir arada yahu. Harika. Yazarın Aramızdaki Gölgeler kitabını da okudum ama çok yetersizdi. Aklıma geldi buraya eklemeden geçmiyeyim dedim akjshs. Kitapta cinsel sahne yok, bir kaç öpüşme sahnesi var ama atlanabilir durumdalar. 13-14 yaş üstü bir kitap diyebilirim. Kitabı yakın çevreme silah
1000Kitap
Korsan Kralın KızıTricia Levenseller · Martı Yayınları · 20221,489 okunma
Reklam