Dilara

📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
4/10
·540 syf.··
2025 41. kitabı
·
38 günde okudu
·
Okunma: 16 Ağustos 2025 19:26
"BENCESİ!" İnceleme öznel bir olumsuz değerlendirme içermekte olup, bağlayıcı bir tarafı bulunmamaktadır. Kitabın beğenilmemesine, yazılanların şiir olmadığına, Cahit Zarifoğlunun da şâir olmadığı düşüncesine itiraz edebilir, katılmayabilirsiniz. Bu düşünceleriniz bir engel teşkil etmediği gibi, dünyanın sonu da değildir. Vira Bismillah! Şiir nedir veya ne değildir? Şiirdeki sözde kapalı, gizli anlatım neden vardır ve neye hizmet eder? Yani, bilemiyorum. Ağdalı, süslü kelimeleri sıraya dizip cümle kurmak, başı sonu belli olmayan, bir hikâyesi, bir öğretisi olmayan şeyler şiir midir? Söylenen bunca kelâm israfı; insanı daha iyiye, daha güzele götürmüyorsa, bir serzeniş, bir isyan değilse niye yazılır ki? Veya âşikar bir durum çoşkuyla kelimelerden akmıyorsa neye, kime yazılır? Evet, bir şiire sadece fayda yönünden bakılmaz, buna inanıyorum. Ama diğer şeylerin hiç olmamasını doğru bulmuyorum. Yani kitaptaki şiirlerin bir şeyler anlatmasını geçtim, sanki bir liselinin müsvedde kağıdına yazdığı anlamsız kelime bütünlüğü gibi şeylerle, anlamsız betimlemelere, Ne idiğü belirsiz benzetmelerle dolu. Acıdır ki, "Ben Cahit Zarifoğluyum, ne yazsam okunur." hissiyatını, Turgut Uyar ve Edip Cansever de de hissetmiştim. Kitapta yazılanları alıyorum, okuyorum, birilerine söylemek istiyorum. Bir durum için öz bir şey söylemek istiyorum ama maalesef.. Çoğu deli saçması şeyler. Kitaba dair çeşitli yazarların düşünceleri vardı. Kapalı ve imgesel anlatımdan, anlaşılmaz şiirin Cahit Zarifoğlu'nun kendine has şiir anlayışının ürünü olduğundan bahsetmişler. Kapalı şiir dedikleri söyleyecek sözleri olmayanların icadı. Duygu yoksa ne var ki? Bu anlatıların bi' duygusu olduğuna inanmıyorum.
Edebiyat
ŞiirlerCahit Zarifoğlu · Beyan Yayınları · 20214,968 okunma
Dilara
Bu kadar iddialı sözlere gerek var mı bilmiyorum ama ben de Zarifoğlu’na inancımı, eşine yazdığı “Berat’e” adlı şiiri ve şiirin doğuş hikâyesiyle yitirmiştim.
Bahçede baktığım yavru kedilerin annelerini bir haftadır göremiyorum, nerede acaba? Ölü müdür, sağ mıdır? Yavrularına dokunmak isteyince gözlerini kısıp, kulaklarını dikerek bakıyordu. Özlemedi mi yavrularını? Geri gelir mi? Gidenler genellikle gelmez ama.. Yavruların bahçede oradan oraya koşturuyorlar. Bir duvarda uyuyup, bir koltuğa tırmanıyorlar. Ürkek ürkek bakıyorlar seslerin geldiği yerlere. Annelerinin yokluğunu hissettiler mi acaba? Yengemin "Sokakta iki kedisi ölüsü gördüm, araba çarpmış." dediği.. O anne olmasın? Minikler bir ağaç gölgesi altında.. Sanırım öldüğünden haberleri yok analarının..
Hüzüntû
Dilara isimli okura yanıt verildi
Dilara
Barcem Karco Mecbur kalınmış da olabilir. :’)
Bahçede baktığım yavru kedilerin annelerini bir haftadır göremiyorum, nerede acaba? Ölü müdür, sağ mıdır? Yavrularına dokunmak isteyince gözlerini kısıp, kulaklarını dikerek bakıyordu. Özlemedi mi yavrularını? Geri gelir mi? Gidenler genellikle gelmez ama.. Yavruların bahçede oradan oraya koşturuyorlar. Bir duvarda uyuyup, bir koltuğa tırmanıyorlar. Ürkek ürkek bakıyorlar seslerin geldiği yerlere. Annelerinin yokluğunu hissettiler mi acaba? Yengemin "Sokakta iki kedisi ölüsü gördüm, araba çarpmış." dediği.. O anne olmasın? Minikler bir ağaç gölgesi altında.. Sanırım öldüğünden haberleri yok analarının..
Hüzüntû
Dilara
Son cümle, son darbe oldu :( geri gelir umarım.