Fyodor Mihayloviç in bütün eserlerini okuduktan sonra boşlukta kaldigim bir dönemde, Gogol ve Tolstoy arasında tercih yapmakta bocalarken bir arkadaşımın önerisi ile; sevgili Maksim e giriş yapmak öncesinde nasıl biri olduğunu öğrenmek için " Çocukluğum "eserini okumuş bulunmaktayım:)
Açıkçası okudukça keyif aldim , o devrimci görüşlerinin fikirlerinin çocukluğundan itibaren gelişmesini ince ince dokunuşlarını ara ara hissettim ve artık bütün külliyatını okumaya karar vermiş bulunmaktayım. Çocukluğum bir uclemin ilk kitabı , devamındaki iki kitabı ise öncesinde yazdığı eserleri bitirdikten sonra okuyacağım, tavsiyem Maksim Gorki okumak istiyorsanız öncesinde ilk " Çocukluğum ' u " okumanız , yazarı daha iyi anlayabilmeniz için çok faydalı bir anlatı otobiyografi , yazar ile birlikte onun çocukluğuna bir pencere .