Yan yana uyunsa bile kimse bir başkasının uykusunu bölüşemiyor. Kimse bir başkasının uykusunu uyuyamıyor. Herkesin kendine ait bir uykusu var. Onu uyumazsa bir başkası onu uyuyamaz veya alıp götüremez? Uyunmamış bir uyku zaten uyku değil. Hiç olmadı. Ancak uyununca bir uyku, uyku olabiliyor.
Yeni bir gün birazdan bir kere daha başlayacak. Bir kere daha gerçekleşecek. Her günkü gibi. Ama bunun her gün, her gün ve her gün bir kere daha olması onu basitleştirmiyor. Hatta bakmasını biliyorsan onu büyütüyor.
Onun tümünü görmek de zor. Kimin gözü bu kadar büyük?
Tümünü görecek gözün normal bir gözden bir kaç kere daha iri olması gerek. O zaman da başkaları tarafından alaya alınmak korkusu var.
En iyisi, eğer böyle bakabilen bir gözün varsa, onu başkalarından saklamak mı dersin?