Gerçekten bu ülkenin en önemli zenginliği insan unsurudur. Bunu iyi değerlendirmek lazım. Ne yazık ki tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de en iyi okullarda zengin çocukları okuyor. Sonra Avrupa'ya gidiyor ,tahsiline devam ediyor.
Fakir çocuklarının ilk hedefi kısa yoldan bir mektep bitirip işe girmek, ailesinin geçimine yardımcı olmak. Bunlar ara sında ne cevherler var. Ama gelir farkı, bunun doğurduğu adaletsizlik çocuklanın harcanıp gitmesine sebep oluyor.
Dramatik bir durum..
Ancak derinlerinde onu hâlâ yaralayan bir şey vardı; vaatleri olan, yakıcı, hafif bir acı; adeta kabuk bağlamadan önce sızlayan bir yaranın yanması gibiydi.