Arkadaşlar,
Filistin’de öldürülen kardeşlerimiz şehittir İnşAllah. Bunun elhamdülillah hepimiz bilincindeyiz. Ancak bilincinde olamadığımız bir husus var. Biz şehitlerimizi anarken ya da bu zulmü duyuralım derken onların kan donduran resimlerini paylaşarak iyi bir şey yapmıyoruz. Bu konudaki hatırlatmalar evet bazen tekrara düşüyor. Ancak bu tür paylaşımlar yerine kardeşlerimizin izzetini, şerefini ve mahremiyetini muhafaza ederek daha uygun içerikler paylaşabiliriz. Evet ilk gördüğünde insan kısa bir şoka giriyor, kendini çok kötü hissediyor. Ancak belli bir zaman sonra evvela normalleşiyor. Sonra diyor ki buna bakan kişi “durum hiçbir zaman düzelmeyecek”. Yani ümitsizliğe sevk ediyor tüm bunlar insanları. Kardeşlerimiz tüm bu acının ve imtihanın içinde ümitle, aşkla yaşamaya en azından tüm bunları yitirmemeye gayret ederek mücadele etmeye çalışıyorlar. Ancak ekran başında izleyen insanlar özellikle gençler ve küçük yaştakiler için maalesef durum böyle olmuyor ve belli bir zaman sonra “Allah Müslümanlara yardım etmiyor mu?” sorusunu sorup yine bu resimlerden yola çıkarak bakıyor ki tüm İslam ülkelerinde acı, kan ve gözyaşı var diyor ve sorusunu “galiba yardım etmiyor” olarak cevaplıyor. Daha bu hususun birçok olumsuz tarafı uzun uzun yazılabilir. Ancak şunu unutmayalım وَلَا تَايْـَٔسُوا مِنْ رَوْحِ اللّٰهِؕ اِنَّهُ لَا يَايْـَٔسُ مِنْ رَوْحِ اللّٰهِ اِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ “inkâr edenlerden başkası Allah’ın rahmetinden ümit kesmez!” buyruluyor. Eğer insanlık ve ümmet için bir şeyler yapmak istiyorsanız insanlara Allah için ümitsizlik aşılamayın ümitvâr olmaları için bir nesil yetiştirme ve yetişen nesli yönlendirme gayretinde bulunun..