"Hayat dediğin, bir kuşun kanat çırpışıyla gökyüzünde bıraktığı o görünmez izdir. Rüzgar eser, iz silinir; kuş gider, gökyüzü baki kalır. Biz o izde tutunmaya çalışan faniyiz sadece."
"Akşamlar bir roman gibi biterdi,
Jezabel kan içinde yatardı.
Limandan bir gemi giderdi,
Sen kalkıp ona giderdin;
Benzin mum gibi giderdin,
Sabaha kadar kalırdın.
Hayırsızın biriydi fikrimce,
Güldü mü cenazeye benzerdi.
Hele seni kollarına aldı mı;
Felâketim olurdu, ağlardım... "
-Atilla İlhan - (üçüncü şahısın şiiri)