Müsait zamanın olduğunda,
Uğrayıver yüreğime
Bir süre uzun uzun sev beni,
Gelmesende olur, malum hayat işte..
Herkesin aşk'ı
Başından aşk'ın
Ama sen gel olur mu?
-Cemal Süreyya -
"Eskiler derler ki,
ölüler her cuma akşamı evlerini ziyaret ederler, kapını Aralık bırak bu akşam evimi ziyaret edesim var. Biraz kapıda kalırım kokusu, biraz evime başkası yerleşmiştir korkusu... "
Z.G
"Bir mısra daha söylesek sanki her şey düzelecek,
İki çay söylesek erseler yetişecek,
Kırmışız her şeyi, her şey bitmiş sanki
Ama bir mısra daha söylesek..."
-Cemal Süreyya -
"İnsanın kendi kendisiyle yetinmesi gerektiğini öğrendim. Fakat bu, başkalarına ihtiyacım olmadığı anlamına gelmiyor. Sadece, kimsenin beni tam olarak anlamayacağını kabul ettim."