Gazzali’ye göre, öğretmenlik çok yüce bir görevdir. Bu yüceliği şu sözlerle anlatmaktadır: “Öğretmen, beşerin kalpleri ve ruhları üzerinde tasarrufta bulunan kişidir. Yer yüzünün en şerefli varlığı insandır. İnsanın en değerli varlığı da onun kalbidir. Öğretmen, işte böylesine değerli olan insan kalbini mükemmelleştirmek, arıtmak ve Allah’a yakınlaştırmaya sevk etmekle meşgul olan kişidir.” #ÖğretmeneŞiddet
Dünyada kalacağın kadar dünyana çalış, ahirette yaşayacağın kadar ahiret için çalış. Allah'a muhtaç olduğun kadar Allah için amel işle, Cehennem azabına dayanabileceğin kadar da cehennem için çalış