Baba, bana uzun yaşamam gerektiğini söyledin. Yaşadım. Peki ne için? Sadece yaşamış olmak için mi? Ya da çocuklar için mi? Ya da başka nedenler için mi? Ne uğruna?
Farewell (Proshchanie)
Elem Klimov
gecenin ortasında ne işin var
yıldızlara dokunma yanarsın
bak birazdan ay da batacak
karanlık bulaşmasın ellerine
tersine döner yolunu bulamazsın
içi dışı uzay tozu yansımalar
sahi mi yalan mı anlayamazsın
bir rüya gemisi iskele sancak
dokunup geçiyor hayallerine
ağlayasın gelir ağlayamazsın
sevmek insanın yüreği kadar
küçükse büyüğünü taşıyamazsın
yalnızlığı da dene oldu olacak
nasıl yankılanır derinden derine
iyi midir kötü mü çıkaramazsın
insan insanı kendisi tamamlar
içinde başka dışında başkasın
eksikliğin fazlana elbet bulaşacak
öbürü sığacak bunun derisine
yoksa sabaha sağ çıkamazsın
Attila İlhan
Birinden öç mü alacaksın? Onu bağışlamış gibi davran; bırak hayat öç alsın ondan. Zamanın kendi kendine geçişi, kurbanın bir şey yapmasını gerektirmeden, nasıl olsa korkunç acılar çektirir herkese.
Bir şey sona ermek üzere. Oturmuş sigaranın tüttürürken, içini kemiren, senin tedirgin eden bir şey olduğunu seziyorsun. Gündelik hayatın dertleri mi seni korkutan? Hayır seni korkutan içindeki boşluk.