HK

HK
@__hk__
Gürültülü dünyadan, kitapların âsude inzivasına iltica ettim...
7/10
·155 syf.··
2020 25. kitabı
Ne zaman ki okuduğum bir kitapta ters giden bir şeyler olduğunu hissetsem, durup kendime birkaç soru sormadan geçemiyorum: Yazarın ve okurun yollarının kesiştiği ortak noktadan bazılarımızı koparıp alan sebep nedir tam olarak? Bir eseri yazan kişi, onu okuyacak olan kişileri ne kadar önemser ya da en basitinden hiç önemser mi? Okuduğumuz her kitabı beğenmezsek edebiyat perileri bizi yakalayıp sihirli değnekleriyle kurbağaya mı çevirir? “Ben bu kitap okudum ama beğenmedim” demek ve başka kitaplardaki olası ortak noktaların peşine düşmek midir tek çare ya da esas sorun? Hep söylerim, yine söyleyeceğim: edebî zevk son derece kişiseldir; kişiye özgüdür. Şimdi konunun odağındaki kitaba döneyim ve esas hikayeyi anlatayım size: Bir uzun öykü (novella) olan Kabuk Adam’ı bir çırpıda okudum (şu dönemde benim için önemli bir detay) ve aslında hemen söylemeliyim; bu kitabı merak ettiğim için okuyabildim. Ama okudukça neyi bu kadar merak ediyorum demekten de kendimi alamadım çünkü bu öykü ile roman arasında sıkışıp kalmış gibi olan kitapta adını tam olarak koyamadığım enteresan bir şeyler olduğunu düşünüyorum (eveeet, başlıyoruz). Anlatmak istedikleriyle ilgili büyük bir beklenti yaratmış yazar daha en baştan. Baştan sona okuduğunuzun yaratılmış bir metin olduğu algısının altını çiziyor. Üstelik kitabın başlangıcı çok etkileyiciydi; daha giriş cümlesinden sizi sarıp sarmalıyor. Beklenti ne kadar yüksek olursa hayal kırıklığı da o kadar sarsıcı olur. Hayatta da bu böyle, edebiyatta da. Sanki bir türlü söyleyeceklerini söyleyememiş hissi yarattı bende kitap ama aynı zamanda abartılı anlatımıyla yer yer beni hayal kırıklığına uğrattı. Bütün bunlara ek bir de kurguda mantık hataları var. Kitaba konu olan hikayedeki yarım kalmışlık, genel atmosferiyle okuyucuya yansıyor evet ama
Edebiyat
Kabuk AdamAslı Erdoğan · Everest Yayınları · 20185,1bin okunma
HK
Aslı Erdoğan'ın hayatıyla ilgili bi kaç yazı okursanız kitap daha bi anlam kazanıyor tavsiye ederim. youtu.be/3ybe4U0Z5f0 hatta bu videoyu bi izleyin derim :) Kabuk adam beni en çok etkileyen kitaplardan biri olmuştur her zaman
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kadının erkekle kariyer yarışına girdiği bir ailede ne baba babalık, ne de anne, annelik vazifesini ifa edebilir. Güçlü aile, kadının çocukların talim ve terbiye, erkeğin de onların nafakasını kazanma vazifesini üstlendiği ailedir. *Erdem Özveren
HK
Bu gerçekten böyle midir? Hz. Muhammed döneminde de böyle miydi? Hz Hatice ticaret yapmamış Hz Aişe tebliğde bulunmamış mıydı? Yoksa bu ataerkil zihniyetin kadını evde tutabilmek için, din ve gelenek maskesinin ardına saklanıp uydurduğu bir şey midir!?
İradesini kullanabilen bir insan; istek ve arzularının kontrolünü ele geçirerek yaşamını daha tutarlı, gerçekçi ve başarılı bir zeminde devam ettirebilir. Tam tersi şekilde, iradesini yeterince kullanmayan bir insan ise, istek ve arzularının etkisi altında daha çok haz odaklı bir yaşam sürerek gerçeklik zemininden git gide uzaklaşır.
Sayfa 145
HK
İrade, ruhsal olarak güçlü ve arzuların esiri olmadan gerçek manada özgür olabilmenin anahtarı niteliğindedir.