Ceyda Adıyaman Öztürk

Ceyda Adıyaman Öztürk
Nöhü yl/ Kelam İslam’ın kızı kültürlüdür, donanımlıdır, ferasetlidir. İslam ona şeref, asalet ve itibar verir. Bookstagram: instagram.com/__okur__?igsh=M... _okur_
Scü/ İlahiyat Fakültesi
Niğde
Niğde
329 okur puanı
Temmuz 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Ceyda Adıyaman Öztürk

, 2024 okuma hedefini güncelledi.
Yıl bitti olunca gelen gerçekçilik ( üzülmek)
2024 OKUMA HEDEFİ
40/40 kitap - %100 tamamlandı
40 kitap okudu
40 kitap
6,7bin sayfa
37 inceleme
14 alıntı
Reklam
Puan vermedi·114 syf.··
2024 35. kitabı
İlahiyatçı, Gazeteci, seyyah, yazar… Tarih ve İslam coğrafyası dediğimiz zaman ilk akla gelen isimlerden Taha Kılınç. Alem-i İslam Yazıları setinin ilk kitabı olan “Biladüşşam” tanıtacak olsam da kesinlikle her eserinin okunmasını gerekli buluyorum. Dertli, araştırma ruhu olan, okuyan bir neslin tanıması gereken önemli bir isim. Biladüşşam kitabı (Şam Beldeleri) ibaresi, bügünkü Suriye, Lübnan, Filistin, Ürdün ve Irak’ın büyük bir bölümünü içine alan geniş bir coğrafyayı işaret eder. Bölge pek çok dinî, tarihî, kültürel, insanî ve siyasi hususiyete sahip. Biladüşşam yazıları Filistin hariç-tüm bu ülkelerin gündemine yoğunlaşarak, yakın ve uzak tarihten iktibaslarla bugüne ve yarına dair çözümlemeleri içeriyor. Kendi kitabını kendisi daha güzel anlattığı için, bu sefer onun ağzından kitap içeriğini yazdım. Gerçekten kitap yön verici bir üsluba sahip ve araştırmaya iten merak duygusunu tazeliyor. Bu seriyi herkes kesinlikle okumalı, bilinmeyen ya da gözardı edilen bilgileri gün yüzüne de çıkarıyor. Taha Kılınç hocamız gibi okuyarak gezen tayfadan olmak duası ile… Kendisini 2019 senesinde Konya’da yüz yüze dinledim ve o şuurlu çağrısına halen kulak vermeye çalışırım. Rabbim ebeden razı olsun. A l ı n t ı l a r • Suriye üzerindeki İran etkisi ve Esed ailesinin Nusayrî olması nedeniyle Irak ve Saddam Hüseyin iktidarı Sunnî Araplarca daha fazla sevilse de, insani ilkeler bakımından birinin diğerine tercih edilebileceği bir yön bulunmuyor. •”Şimdilik aşama katediliyor görünse de, Rusların, Suriye’yi yeniden inşada yıkıp yok etmek kadar başarılı olamayacağı görülecektir. İran gibi muhteris bir rakibi olan Rusya, Türkiye’yi de dilediği gibi kontrol altında tutamayacaktır. (2018) Öyle de oldu Elhamdulillah Yazıların devamını okumak için bir an önce bu seriyi almanız
BilâdüşşâmTaha Kılınç · Ketebe Yayınları · 0638 okunma
Puan vermedi·114 syf.··
2024 35. kitabı
Taha Kılınç
8.9/10 · 638 okunma
Şöyle bitiyor bu paragraf; “ Çünkü o, benim düşüm. Varolduğunu böylece haklı olarak ileri süren bir adamın beni düşlediğini düşünüyorum. Öyleyse, gerçek olan biri beni düşlüyor. O gerçek, ben ise bir düş oluyorum.”
Puan vermedi·238 syf.··
2024 34. kitabı
Zaman yolculuğu yapıp geldim diye başlamak istiyorum kitap yorumuma :) Zaman Osmanlı’nın, mekan eski İstanbul’un kanatlarıydı. Kanatlarıydı diyorum çünkü uçuyordum sanki. O zamanın içinde ve hatta kurgu içinde bir kurgunun içinde. Mükemmel bir zekanın kaleminden çok güzel bir kurgu okudum. Birbirine geçmiş hikayeler mevcuttu ve hepsi karakterlere ve asıl kurguya bağlanmıştı, kendi içinde düzene sahipti. Yazar, sadece kurgu içinde kurgu da sunmamış, ciddi bir felsefe de içeriyordu kitap. Tarih, felsefe, edebiyat kokan bu kitabı gerçekten etkili buldum. Uzun zamandır yazmadığımı, yazdığım dergileri de bıraktığımı düşündüm. Elime kalem alıp yine yazmam gerektiğini fısıldadı diyebilirim. Kitap bir ilham kaynağı da diyebilir miyiz hocam :) Velhasıl Uzun İhsan Efendi gibi “Bende düşünüyorum, dolayısıyla varım, ama kimim? “ Şöyle bitiyor bu paragraf; “ Çünkü o, benim düşüm. Varolduğunu böylece haklı olarak ileri süren bir adamın beni düşlediğini düşünüyorum. Öyleyse, gerçek olan biri beni düşlüyor. O gerçek, ben ise bir düş oluyorum.” Bu satırlar bana Nazan Bekiroğlu’nun Mavi Lale kitabında okuduğum şu sözü anımsattı. “ Hepimiz rüyadayız, dahası rüyayız; ama en yüksekteki “hakikatin hakikati” olan “Yegane’nin” rüyasında.” Tabi bu cümlenin kelime ifadelerinin kelam ilmi standartlarına uyumu tartışılır. Yine Mavi Lale kitabından şu iki cümleyi söyleyip “Puslu Kıtalar Atlası” kitap yorumumu özlemle ve içtenlikle anmış olarak bitiriyorum. “Rüya bütün çektiğimiz” “Kainatta ne varsa hepsi vehim bir hayal” Not 1 : Yer Osmanlı dedik fakat tamamen kurgu oluşunu belirtmek isterim. Not 2: Kitabı sevdim, okuyanları da mutlaka yoruma beklerim. Bir de yazarın diğer kitaplarını okuyanlardan tavsiye edeceği bir kitap olursa yazarsa sevinirim
Puslu Kıtalar Atlasıİhsan Oktay Anar · İletişim Yayınları · 202467,8bin okunma
Reklam