Dede dedi ki:
- Peregrini dostum, Tevfik kağıt parçalarını yaşatırken, fikrin maddeye ne kadar hakim olduğunu düşündün mü? Fikir gidince insanda kağıt gibi cansız, manasız oluyor. (...)
Kızıl İşte tam da bu yüzden sevmişimdir Stefan Zweig'ı. Bence sonu böyle biter derken bambaşka bir sonla karşınıza çıkagelir yazarımız <3 Okuyun derim.
(...) Hiçbir şey anlamıyorum, bilmiyorum, yapmıyorum, işe yaramamaktan tükeniyorum. Günlerce hiçbir şey yaşamıyorum, tanıdık bir yüz görmüyorum; binlerce insanın arasında yapayalnız olmanın ne anlama geldiğini bilemezsin. (...)